Техническият директор на Уилямс Сам Майкъл обобщи представянето на отбора си в Гран при на Корея.
– Какви са впечатленията от пистата в Корея?
– Конфигурацията е страхотна, определено е мислена така, че да стават интересни надпревари! Що се отнася до първото състезание там, то бяха положени сериозни усилия и определено е положителен принос за календара.
– Беше ли трасето интересно техническо предизвикателство? Как се промени нивото на сцепление по време на тренировките и в квалификацията?
– Степента на еволюция бе много висока – имаше страхотна промяна в прилепянето в течение на сесиите. Това е нормално и може да се очаква при провеждане на първо състезание на която и да е писта.
– Колите бяха с много ниска максимална скорост в квалификацията? Защо се получи така? И каква беше прогнозата за времето в състезанието на този етап от уикенда?
– Ние наистина настроихме автомобилите си с по-високо ниво на аеропритискане, очаквайки дъжд за надпреварата. Въпреки това бяхме по-бавни от очакваното.
– Седмо и десето място в състезанието отразяват ли конкурентоспособността на FW32?
– Не съвсем. В началото темпото на Нико [Хюлкенберг] бе страхотно – той задмина [Роберт] Кубица и атакуваше [Дженсън] Бътън. Проблем с гумата му обаче – изпускане на въздух – го спря, а Рубенс [Барикело] излезе от линията и загуби позиции. Така че по принцип не сме доволни, че не взехме точките, които бяха възможни.
– Рубенс загуби позиции към края на състезанието. Като се има предвид състоянието на гумите му, сериозно постижение ли е фактът, че въобще стигна до финала?
– Е, условия като вчерашните са наистина трудни за пилотите и отбора, но това е Формула 1 и ситуацията е една и съща за всички ни. Беше просто възможност някой тим да блесне!
– Спуканата гума принуди Нико да направи непланиран питстоп в 51-ата обиколка. Колко бързо спадаше гумата – не може ли да остане на трасето при положение, че до финала имаше 4 тура?
– Инженерите на питуола вършеха точно това: следяха налягането и състоянието на гумата. Показателите обаче внезапно се влошиха и това наложи спирането. Нико се справи добре и с колата за сигурност, и с този проблем, като взе точка.
– Следващата е Гран при на Бразилия. Какви са очакванията за представянето на FW32 на Интерлагос?
– Надяваме се да е много добро! Заради редица различни фактори не успяхме да демонстрираме пълния си потенциал в Корея и е естествено да очакваме повече в Бразилия.