Марк Уебър очаква с нетърпение да се качи на новия болид на Ред Бул RB9, заяви пилотът на отбора от Милтън Кийнс в интервю за личната си уеб страница. Той сподели какво е правил през зимната си почивка, разказа за природните бедствия в Австралия, последната операция на крака си и очакванията си за сезон 2013.
– Марк, успя да избегнеш европейската зима тази година. Как ти се отразиха прекараните седмици в Австралия?
– Прекарах невероятно последните месеци в южното полукълбо. Наслаждавах се на безкрайното слънце и срещите със семейството и приятелите ми. Животът на плажа на прага на къщата ми в Нуса, Куийнсланд е идеален за презареждане на батериите, особено когато съм във водата с водни ски или сърф. Това е успокояващо и възнаграждаващо предизвикателство-хоби за мен и чудесен начин да изключиш през почивката.
– Също така имах късмета да бъда на едно от местата, където хората първи посрещнаха 2013-та. Прекарахме няколко дни на Лаукала във Фиджи – един изключителен курортен остров, притежаван от Дитрих Матешиц. Той ми казваше да отида там за няколко дни и сега разбирам защо. Свършил е страхотна работа, запазвайки чистата красота и природа в южния Тих океан и в същото време е създал остров, където можеш по най-добрия начин да избягаш от действителността. Вероятно това е най-идиличното място, на което съм бил.
– Както доста от вас знаят, Австралия беше ударена от лошо време през последния месец и нещо. Първо се задушавахме от гореща вълна с температури, надвишаващи 45 градуса в някои части на страната. Бяха особено сложни няколко седмици за австралийските пожарникари, тъй като екстремните температури, комбинирани със силен вятър, подпалиха горски пожари в големи части от Австралия. Имаше много трагедии и тъжни истории. Но без храбрата работа на пожарникарите щеше да има дори по-голям риск в части от страната. През последните няколко дни, след като се върнах във Великобритания, Куийнсланд беше ударен от тропичен циклон, който предизвика много щети, наводнения в щата и за жалост три смъртни случая. Австралия е красива и в същото време сурова страна и майката природа постоянно ни напомня кой е шефът.
– Доколко успокояващо е, че премахна пирона от крака си и откога тренираш нормално след операцията на 6 декември?
– Последната операция, която претърпях, беше в началото на декември – тогава извадиха останалото парче метал, 40-сантиметров титаниев пирон, от крака ми. Интервенцията премина много гладко, а възстановяването ми беше много добро. Няколко седмици не тренирах по обичайния си режим, но малко по малко се връщах към него до първата седмица на януари. Сега всичко е нормално. Не знаех какво да очаквам от премахването на пирона освен личното ми умиротворение, но съм много щастлив, че част от болката, която изпитвах докато тренирах през последните три години, вече е част от миналото.
– Организираното от теб състезание Тасмания Челъндж бе по-успешно от всякога през 2012 г. Колко сложен беше маршрутът и колко горд те кара да се чувстваш успехът му?
– Обичам да присъствам на тази надпревара, а изданието от 2012-та беше най-доброто за сега. Участващите атлетите бяха невероятни, както и времето – то бе черешката на тортата, тъй като успяхме да уловим най-доброто, което Тасмания може да предложи. Имахме няколко нетипично горещи дни за сезона по време на състезанието, което беше допълнение към умственото и физическо предизвикателство за всички. Винаги ми носи удоволствие да виждам как хората завършват събитието и бушуващите в тях емоции от успешното преодоляване на нещо, което ги е плашило по-рано през седмицата. До излизането на документалния филм за събитието не остана много време. За жалост някои от пожарите засегнаха част от районите, които покрихме.
– В скорошно интервю за Ред Бюлетин Хелмут Марко критикува елементи от твоето каране и определени страни от характера ти. Каква е твоята реакция на неговия коментар?
– Вижте, всеки на това ниво има свои собствени задачи. А аз никога не съм бил част от дневния ред на Марко.
– Какви са очакванията ти за сезон 2013 г.?
– Сигурен съм, че ни предстои още един вълнуващ и труден сезон и ще бъде интересно да видим кой ще е силен. Предсезонните тестове може да загатнат за формата (на отборите), но нещата ще се разкрият чак след като пристигнем в Мелбърн за първото състезание. Със сигурност очаквам с нетърпение да се кача в RB9 и също така имам нов състезателен инженер – Симон Рени. Ще бъде важно да имаме солидна предсезонна подготовка с него, след като прекарах около шест години с Киарон Пилбийм, с когото имаме чудесни взаимоотношения дълго време. Но той вече не е част от отбора. Очаквам с нетърпение да започна сезона в Австралия, след като се подготвих много добре за него през последните два месеца. Ясно е обаче, че няма смисъл да гледаш прекалено напред. Трябва да се справяш с нещата едно по едно – всяка седмица, тест и състезание, едно след друго.