Марк Уебър (Ред Бул) спечели Гран при на Испания, като поведе от старта и не изпусна лидерството до финала на надпреварата. Втори остана Фернандо Алонсо (Ферари). Двукратният световен шампион бе на трета позиция до предпоследната обиколка, когато обаче Люис Хамилтън отпадна със спукана предна лява гума на своя Макларън. Трети е Себастиан Фетел с втория Ред Бул, като германецът трябваше да спира втори път за смяна на гуми и освен това се наложи да пази сериозно спирачките си в края на състезанието.
66-те обиколки на пистата Каталуния започнаха при чудесно слънчево време и температура на трасето от малко над 30 градуса. Хейки Ковалайнен излезе на стартовата решетка, но се прибра в пита с проблем в скоростната кутия. В Лотус се надяваха да го пуснат по-късно, но не успяха да поправят Т127 на финландеца.
След изгасването на светофарите пък Уебър запази лидерската си позиция при атаката на Фетел. Зад тях също нямаше размествания и редът бе Алонсо, Дженсън Бътън (Макларън), Михаел Шумахер (Мерцедес), а Фелипе Маса (Ферари) се изстреля веднага зад германеца. Междувременно Бруно Сена излетя от трасето и спря още в първия тур, а Себастиан Буеми се прибра в бокса след удар на своето Торо Росо със Заубер-а на Педро де ла Роса. Испанецът смени спуканата си задна лява гума и с Буеми се върнаха на пистата.
Уебър направи поредица от най-бързи обиколки в началото, а Себастиан го следваше с времена по-слаби с десета-две от секундата. В 9-я тур започнаха първите, изтеглени по-рано спирания в бокса. Едва в 16-ия обаче повечето пилоти от първата десетка смениха гуми, а Уебър, Хамилтън и Сутил те го направиха в следващата обиколка. Така след първата серия питове редът бе Уебър, Хамилтън, Фетел, Алонсо, Шумахер, Бътън, Маса, Сутил, Кубица, Барикело. Печелившите от стоповете бяха Хамилтън, успял да прескочи Фетел – доста опасно при заобикаляне на значително по-бавния Върджин на Лукас ди Граси в първи завой – и Шумахер, който задмина Дженсън също на излизане.
За още едно такова засичане, но още по-остро, Буеми получи наказание, тъй като едва не се удари с Витантонио Лиуци (Форс Индия).
Пилотите на новите екипи обаче се озоваваха в центъра на вниманието неколкократно по време на надпреварата. Може би най-обсъждан след финала бе Карун Чандок. Фелипе Маса връхлетя индийския състезател на Индия Рейсинг в 24-ата обиколка и едва опази предното си крило. Строши част от него, но удържа положението и не го смени. Няколко тура по-късно Чандок пак се озова в инцидент, като този път се удари с Алгерсуари. Испанецът бе санкциониран за предизвикване на инцидент с преминаване през питлейна. Карун пък отпадна, а в гаража лично Бърни Еклестън го успокояваше, макар пилотът да изглеждаше доста неориентиран на пистата.
Единствено на Фетел от първите 10 пък се наложи да прави втори пит за гуми (заради вероятно разхлабена гайка на колело според първоначалните данни), но това не бе единственият проблем на германеца. От тима му се обадиха да пази спирачките си, а после изрично му посочиха, че върви ненужно бързо и може да счупи нещо. Себастиан все пак се справи за разлика от Люис Хамилтън. Англичанинът спука гума в предпоследния тур и отпадна, подарявайки второто място на Алонсо.
Четвърти финишира Михаел Шумахер, като за първи път от началото на сезона победи съотборника си Нико Розберг и в състезание. Седемкратният световен шампион изнесе показно защитно каране срещу Дженсън Бътън. Пилотът на Макларън атакува в продължение на няколко обиколки съперника си, но немецът го блокира брилянтно и опази позицията си.
Маса остана шести пред чудесно класиралите се Адриан Сутил (Форс Индия) и Роберт Кубица (Рено). Рубенс Барикело пък отми част от огорчението от квалификацията с 9-о място. Последен в зоната на точките финишира Алгерсуари.