Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър: Сезонът не бе чак толкова лош

Уебър: Сезонът не бе чак толкова лош

27
0
Марк Уебър

Откровен и директен както обикновено, Марк Уебър заяви на пистата Яс Марина, че тазгодишният сезон не е чак толкова лош за него, колкото вероятно изглежда отстрани на фона на успехите му през миналата година.

Доста отдавна съм тук, за да преживявам нещата по този начин – каза Марк в отговор на въпрос дали разочарованието тази година е по-силно от миналогодишното, когато се бореше за титлата, но не я спечели. – Миналия сезон имаше много повече върхови моменти, но и много спадове, докато тази година всичко е далеч по-постоянно, равномерно. Не бих казал разочарование. Правя всичко възможно и не допускаме големи грешки, но още когато миналата година, с другата, различната кола сложих за първи път новите гуми, нещата се промениха. Сега болидът ни е по-добър, но за мен остават почти същите проблеми с работата на гумите.

Стилът на пилотиране на австралиеца изисква леко движение по диагонал на оста на гумите, което не е добро за Пирели. Фетел кара много по-подходящо и според мнозина точно това е причината за голямата разлика в представянето на двамата през този сезон.

Шампионът се движи направо, спира и след това без странично натоварване завива, а после ускорява рязко, докато Марк леко унася колата.

Австралиецът обаче е внимателен в отговора си на въпроса на списанието ни – дали гумите са основната причина за разликата в темпото му спрямо Фетел през 2011 г.

Вероятно имат някаква важна роля, но не бива тя да се преувеличава – обясни Марк, който не смята, че през следващия сезон картината радикално ще се промени, но работи по стила си, а и с усмивка отбеляза, че ще има нови правила и други промени.

През 2010 г. той започна по-добре сезона, докато във Валенсия не заработи перфектно дифузьорът с обдухване на Фетел. От догодина системите за обдухване ще са забранени и вероятно това обнадеждава Уебър.

Австралиецът очаква малко повече изпреварвания в неделното състезание, но не много, защото (както се изрази) инженерите са изключително умни и знаят вече много добре как да настройват колите,за да се защитят настигнатите пилоти.

Видяхте в Япония и Индия – вече няма толкова задминавания, както в началото на сезона – анализира Марк. – Всички вече са наясно как с избора на предавки, работата с KERS и настройките да избегнат изпреварване. Предимството в скоростта трябва да е прекалено голямо в даден момент, за да има видима разлика.

Макр с усмивка коментира избора на по-къси предавки от Ред Бул в някои състезания за по-добра скорост в завоите и по-дълго каране на прекъсвач с думите, че вече всички карат на прекъсвач на правите.