Австралиецът Марк Уебър от екипа на Ред Бул постигна първа победа в кариерата си след като победи безапелационно на пистата Нюрбургринг в Германия. На втора позиция остана неговият съотборник Себастиян Фетел, а последната позиция на подиума взе Фелипе Маса от екипа на Ферари.
Пилотите на Браун Гран при, Дженсън Бътън и Рубенс Барикело, завършиха на пета и шеста позиция, като пред тях се промъкна с чудесна тактика Нико Розберг.
Така разликата между Бътън и Фетел намаля на 21 точки, а на много малка дистанция зад германецът пък са Уебър и Барикело.
Състезанието премина без очаквания дъжд, но въпреки това бе изключително интересно и изпълнено с обрати. В крайна сметка след двойната победа във Великобритания екипът на Ред Бул постигна нова, като на върха този път застана Марк Уебър. Австралиецът бе определено най-бързият пилот в Германия през този уикенд и в нито един момент не остави съмнения в това.
Пилотите на Браун пък през цялото време имаха трудности с достигането на оптимална температура в гумите. Именно заради това те заложиха на стратегия с три стопа, която не се оказа съвсем адекватна.
Феновете на пистата и пред телевизорите преживяха изключително интересен старт. Рубенс Барикело успя да изпревари Марк Уебър и да излезе начело. В опита си да защити позицията си обаче Уебър докосна Барикело и за малко не се стигна до по-сериозни последствия.
Отзад благодарение на системата KERS се изстреляха болидите на Макларън и Ферари. Хамилтън изпусна точката за спиране на първи завой и при връщането си на трасето бе ударен леко отзад, което доведе до спукване на задната му дясна гума, а с това и до край на амбициите му за нещо по-значимо.
Ковалайнен обаче се нареди трети, следван от Маса, Бътън, Фетел, Райконен и Сутил. Още в края на първата обиколка обаче Бътън успя да изпревари Маса, но зацикли зад Ковалайнен, който се защитаваше отлично благодарение на KERS.
Отпред Барикело и Уебър постепенно започнаха да се откъсват.
В 11-а обиколка стана ясно, че Уебър е наказан заради удара в начало с минаване през бокса. Той изтърпя наказанието си в 14-ия тур когато заедно с Барикело (влязъл за презареждане) мина през питлейна. Обиколка по-рано първото си спиране бе направил и Бътън.
Пилотите на Браун определено имаха проблеми с достигането на оптимална температура в гумите си и ги износваха доста по-бързо от останалите. Това ги принуди да изберат стратегия с три спирания, както се очакваше още след излизането на стартовите тегла в събота вечерта.
Уебър и Фетел направиха първите си спирания съответно в 18-а и 21-а обиколка.
В 25-ия тур Барикело отново бе начело следван от Сутил, Уебър, Бътън, Маса и Райконен. Сутил направи своя първи стоп едва в 27-а обиколка, но при излизането на първия завой се стигна до контакт между неговото предно крило и предната дясна гума на Райконен. Сутил загуби по този начин надеждите си за точки след като се наложи отново да посети бокса, а Райконен отпадна малко по-късно заради технически дефект.
В 31-а и 32-а обиколка Бътън и Барикело направиха вторите си спирания, като при бразилецът маркуча заяде и той загуби ценни секунди. След излизането на двамата Уебър поведе пред Фетел, Маса, Розберг (промъкнал се напред с изтеглено много назад първо спиране), а Барикело и Бътън бяха пети и шести. Ковалайнен и Алонсо пък бяха на последните две места даващи точки.
След последните спирания, картината не се промени особено, като единствено Бътън изпревари Барикело, а Алонсо – Ковалайнен. В края дори испанецът постави под напрежение пилотите на Браун, които бяха принудени да карат на зиг-заг за да подгряват гумите си, които буквално се разпадаха.
В крайна сметка Уебър постигна първата си победа, а Ред Бул своята втора поредна.
Следващото състезание е на 27 юли в Унгария, където се очаква от Браун отново да са в състояние да се борят за победа.