Марк Уебър успя да спечели първата свободна тренировка в петъчния ден на пистата Нюрбургринг, оставяйки зад себе си водача в световния шампионат Дженсън Бътън (+0,381 сек). Австралиецът постигна време от 1:33.082 мин, което е с около половин секунда по-слабо от постигнатото на петъчната тренировка през 2007 г. На трета позиция пък се нареди Фелипе Маса (0,663 сек).
Зад кулисите пък политиката отново бе темата, която бе център на всички разговори, а действие на трасето почти нямаше заради неприятните климатични условия. Силен вятър и температури около 10 градуса определено не бяха по вкуса на пилотите и логично напистата нямаше много трафик.
Въпреки първото време на Марк Уебър в екипа на Ред Бул не бяха особено радостни, защото точно час след започването на сесията колегата му Себастиян Фетел получи повреда и бе принуден да паркира на първи завой. Оказа се обаче, че проблемът на Фетел не е толкова сериозен и след рестартирането на електрониката, той успя пет минути преди края отново да излезе на пистата. След 13 направени обиколки и с изоставане от 0,827 сек германецът се класира на осмо място в първата тренировка.
Пред Фетел се наредиха Ярно Трули от Тойота (4./+0,713 сек), Джанкарло Фисикела от екипа на Форс Индия (5./+0,757 сек), Кими Райконен (6./+,758 сек) и Нико Розберг от екипа на Уилямс (7./+0,820 сек.).
Изненада подобно на Фисикела можеше да поднесе и другият пилот на Форс Индия, Адриян Сутил, който дълго време се движеше на втора позиция. Няколко минути обаче преди проблемите на Фетел и той подобно на сънародника си паркира на първи завой след проблеми със скоростите.
Световният шампион Люис Хамилтън отново имаше сериозни проблеми с намирането на темпо и се класира едва 13-ти, с позиция пред Кубица и на една зад Рубенс Барикело, който дълго време не можа да намери добри настройки и едва с бърза обиколка в края успя да се издигне от дъното.
Болидите на Ферари бяха единствените освен тези на Макларън, който използваха система KERS в петъчния ден. Пилотите на „червените“ изпробваха и ново предно крило (както и тези на Тойота), но след няколко не особено обнадеждаващи опита се върнаха към конфигурацията от последното състезание.
Следващата свободна тренировка започва в 15:00 ч. българско време.