Марк Уебър от екипа на Ред Бул спечели състезанието за Голямата награда на Унгария, като остави зад себе си Фернандо Алонсо от Ферари и съотборника си Себастиян Фетел. Големият губещ бе Фетел, който след като натрупа огромна преднина в първите обиколки я загуби след излизането на кола за сигурност. В последствие пък бе наказан с минаване през бокса заради оставяне на повече от необходимата дистанция от предния автомобил при движението зад сейфти кара и остана заключен зад Алонсо във втората част от състезанието.
Всичко изглеждаше като разходка в парка след като на старта Фетел успя да запази първата си позиция от направилия чудесен старт Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари изпревари Уебър при тръгването и се опита неуспешно да мине и пред Фетел.
Германецът изчезваше бързо от погледа на пилотите зад него, като след първите десет обиколки правеше по секунда на обиколка на съперниците си. Зад Алонсо се наредиха Уебър, Маса с втория болид на Ферари, Хамилтън (Макларън) загубил за кратко петата позиция от Виталий Петров (Рено), но възвърнал си я още преди втората обиколка, Нико Розберг (Мерцедес), Роберт Кубица (Рено), направилия отново силен старт Рубенс Барикело (Уилямс) и съотборникът му Нико Хюлкенберг. Шумахер бе 12-и, а тръгналия лошо Бътън- 14-и.
Преднината на Фетел в 15-ия тур бе повече от десет секунди, превъзходството на колата на Ред Бул бе изключително, но тогава на пистата излезе кола за сигурност.
Появяването и бе предизвикано от битката между Дженсън Бътън и Витантонио Лиуци за 14-ата позиция. Лиуци загуби част от предното си крило и тя остана в средата на трасето. Пилотите на Макларън и Форс Индия веднага влязоха в бокса, а рейс контрола обяви появяването на кола за сигурност.
В последния възможен момент водачът Фетел успя да свие в пит лейна, минавайки през бордюра отделящ го от пистата. Без никакви проблеми в бокса, Фетел излезе втори зад останалия на пистата Уебър. Скоро стана ясно, че от Ред Бул ще променят стратегията на австралиеца, за да може след спирането си той да излезе пред направилия заедно с Фетел стоп Фернандо Алонсо.
През бокса минаха мнозинството от пилотите, решили да използват появяването на колата за сигурност и това доведе до сериозни инциденти.
Първо екипа механици на Мерцедес не зави добре гайката на задната дясна гума в колата на Розберг. Колелото се откачи още при тръгването и с бясна скорост се засили към механиците на Уилямс и Заубер. За щастие до инцидент не се стигна, въпреки че след среща с друга гума в един от боксовете колелото на Розберг излетя около 5-6 метра във въздуха достигайки до прозорците на намирщия се над питлейна пресцентър. Розберг отпадна след като направи добра първа част, а съотборникът му Шумахер пък загуби позиции след като бе принуден да чака облужването на младия германец.
Секунди след инцидента с Розберг се случи втори куриоз. Изключително неадекватно и малоумно действие на уолипопа на Рено стана причина за катастрофа между Сутил и Кубица. Механикът на Рено вдигна табелата пред Кубица без въобще да погледне, че Сутил идва със сериозна скорост към съседния бокс на Форс Индия. Така Сутил зави надясно, за да бъде обслужен, а освободения от уолипопа Кубица зави надясно. Двете коли се удариха и за малко не отнесоха механиците в бокса на индийците. Освен всичко, питлейна се оказа блокиран за кратко за идващите отзад коли.
Сутил отпадна моментално, а Кубица излезе на пистата, бе наказан за глупостта на механика си с 10 секунди престой в бокса и в крайна сметка също отпадна след като се оказа, че елементи от предното му окачване са повредени.
Зад колата за сигурност Уебър водеше без да е спирал в бокса, следван от Фетел, Алонсо, Хамилтън, изпреварил Маса, след като бразилецът бе принуден да изчака на опашка обслужването на Алонсо, Барикело (без спиране), Петров, Хюлкенберг, Де ла Роса, Бътън и Шумахер.
В 25-ата обиколка водачът в генералното класиране при пилотите Хамилтън отпадна заради дефект, а комисарите обявиха, че разследват поведението на Фетел зад колата за сигурност. В 29-ия тур излезе решението им да накажат германеца с минаване през бокса заради оставяне на по-голямо от допустимото разстояние спрямо предната кола.
Колите на Ред Бул летяха напред и Уебър водеше без проблеми със супер меките гуми на Бриджстоун. Фетел пък се опита в допустимите три обиколки след обявяването на наказанието си да натрупа аванс, който да му помогне да се появи на пистата пред Фернандо Алонсо и Фелипе Маса. Успя да се справи със задачата си само наполовина и след минаването през пит лейна излезе между двете коли на Ферири.
Отпред за Уебър вече нямаше никакви пречки, с изключение издръжливостта на супер меките гуми. Все пак темпото на австралиеца позволи да натрупа достатъчен аванс (почти 24 сек), без абсолютно никакви проблеми да влезе в 42-ата обиколка, да бъде обслужен и да излезе пред водещите битка за второто място Алонсо и Фетел.
До края на състезанието нищо в челото не се промени. Уебър бе недостижим, а въпреки че бе с повече от секунда на обиколка по-бърз от съперника си, Фетел не успя да изпревари Алонсо.
Четвърти остана Маса, следван от Петров, Хюлкенберг, Де ла Роса, Бътън и Кобаяши. За десетата позиция в края на състезанието се разрази изключителна битка между Шумахер и Барикело. Бразилецът бе с две секунди по-бърз от съперника си благодарение на супер меките гуми (срещу медиум за германеца). Пилотът на Мерцедес се защитаваше с всички позволени средства. Все пак в 66-ата обиколка Барикело надделя, след като за малко не бе забит в стената на старт финалната права от съперника си.
Така за бразилецът остана последната точка, а благодарение на четвъртата си победа за сезона и отпадането на Хамилтън, Уебър оглави класирането.
Фетел остана трети и там, но само на шест точки зад Хамилтън и на 10 зад съотборника си.
В календара на Формула 1 предстои лятна пауза, след което в края на август кервана ще гостува в Белгия на легендарното трасе Спа.