Марк Уебър постигна най-добро време в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Китай, която е четвърти кръг от шампионата на Формула 1 тази година. Пилотът на Ред Бул демонстрира отново отличната скорост на колите на Ред Бул, след като във вчерашните сесии доминираха пилотите на Макларън Мерцедес, но те караха с по-малко гориво от биковете и Ферари. С празни резервоари чистото темпо на Макларън бе успешно оспорено от екипа на Кристиан Хорнер, а това обещава невероятна квалификация и състезания тук на пистата в Шанхай, където на дългите прави Сребърните летят, но Ред Бул си остава все така най-добрата кола като баланс и това личи в завоите.
Последната тренировка започна при много приятно време с температура на въздуха 17 градуса и 28 на асфалта. Рубенс Барикело направи веднага след загрявката първите обиколки с новото задно крило с перка на акула от корпуса и с вариант на система на обдухване като при Макларън. Веднага след това започнаха първите серии, като Нико Хюлкенберг бе с стария корпус и крило на Уилямс, докато Рубенс продължи с новия пакет повече от половината от времето в тренировката преди да направи опити и с класическия за квалификацията. Двамата реално сравниха двата варианта днес, защото вчера крилото на Рубенс просто не можа да пристигне заради затворените летища в Европа. Подобни решения с канал към задното крило тества вчера и Фернандо Алонсо, както и Нико Розберг, но окончателните им варианти ще видим в Барселона.
Всички без двете коли на Мерцедес напуснаха пита до 20 мин. Фелипе Маса бе най-бърз в първата си бърза обиколка – 1:37.354 мин, Алонсо обаче го изпревари с 1:36.908 мин. Двамата пилоти на Ферари бяха единствените днес, започнали работа с трети двигател от началото на първенството. Всички други са ползвали по 2, а Виталий Петров дори е направил първите си 3 уикенда с 1.
Люис Хамилтън и Марк Уебър бързо подобриха времето на Алонсо. Австралиецът поведе с 1:36.325. Бързо обаче във вторите бързи турове Хамилтън стигна до 1:36.075, а Алонсо – 1:36,261 мин. Бътън на свой ред даде второ време, като всички още бяха в по-дълги серии от 5-6 обиколки с твърдия тип гуми. Себастиан Фетел се настани в класирането до колегите си със сходно време след 5 бързи обиколки на пистата.
Шумахер и Розберг се появиха по-късно на трасето и не бяха така бързи както вчера в къси серии от по 5 обиколки.
След средата на тренировката Уебър започна и втората си серия от обиколки, пак със същите твърди гуми, единствени за днешната сесия от този тип. На чистата писта даде второ време на малко над 0,2 сек зад Хамилтън. Уебър остана на пистата още 4 тура, като бе най-бърз във втория сектор с бързите завои и след това поведе. Хамилтън оставаше с топвреме в първи сектор, а Фетел бе най-бърз в третия.
Точно преди и останалите да започнат нови серии обаче Петров се удари в стената от гуми пред пита, след като загуби контрол на последния завой. Счупи носа на колата, а тренировката бе спряна 17 мин преди края. Виталий се прибра пеш, а другите трябваше да реагират бързо за последните проби с меки гуми в 3 обиколки и симулация на следобедната квалификация.
6 минути преди финала започнаха и тези последни бързи турове. В първия от тях Алонсо стана втори с време само на 1 десета по-добро от това на Уебър с твърдите. Така се потвърди вероятността в квалификацията големите тимове да използват твърди гуми в първата част, за да пестят меки чифтове за решителните сегменти. Бътън също не бе много по-бърз с меките си гуми, но начело бързо изскочиха Марк Уебър и Фетел. Хамилтън обаче подобри постижението на германеца и стана втори.
Фелипе Маса не успя също нямаше достатъчно скорост в първата си обиколка с меки гуми и стана 8-ми. Влезе и в трафик и не се придвижи непред.
Уебър обаче бе още по-бърз във втората си бърза обиколка и стана ясно, че дори и тези гуми имат още потенциал при загряване, което не бе достатъчно днес до този момент при 28 градуса на асфалта.
Във втория си бърза тур Дженсън малко подобри времето си, но не и Хамилтън, който остана втори.
Двата Мерцедес-а на Розберг и Михаел останаха зад четирите коли на Ред Бул и Макларън и зад Алонсо.