Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър най-бърз в първата тренировка на Интерлагос

Уебър най-бърз в първата тренировка на Интерлагос

29
0
Марк Уебър

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър записа най-добро време в първата тренировка за последното състезания от сезона във Формула 1 – Гран при на Бразилия. На пистата Хосе Карлос Паче до Сао Пауло второ и трето време постигнаха пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън. Шампионът Себастиан Фетел остана четвърти пред двамата пилоти на Ферари – Фелипе Маса и Фернандо Алонсо.

В Скудерията имаха малко по-различна стратегия в първите 90 минути, като отново тестваха доста нови елементи, докато пилотите на Макларън и Ред Бул работиха за чисто състезателно темпо в три серии с по-твърдите за уикенда гуми медиум.

Тренировка премина при приятно топло време, с температура на асфалта 31 градуса.

Пилотите на Ферари започнаха още инсталационните си обиколки с предни крила, обилно покрити с аеробоя за изследване на потоците. Фетел пък изпита работата на камера върху каската си.

Към предварително определените за уикенда модели софт и медуим пилотите днес имаха за изпитания и експериментални твърди гуми хард за 2012 г. Част от състезателите използваха именно в тях в първите си обиколки. Бъдещият хард ще е по-мек от тазгодишния, както впрочем вече са и останалите модели.

На мястото на Витантонио Лиуци в HRT днес тренировки започна чехът Ян Чаруз. Вместо Адриан Сутил във Форс Индия пък кара Нико Хюлкенберг, а при Лотус бразилецът Луис Разия замени Ярно Трули за първата сесия.

Най-бързият млад пилот в тестовете миналата седмица Жан-Ерик Верн бе на мястото на Себастиен Буеми в Торо Росо, а Ромейн Грожан работи вместо Виталий Петров в Рено. Грожан обаче получи повреда и не можа да завърши тренировката си днес.

В същото време рано за първа серия от обиколки излезе и съотборникът му Бруно Сена, който в черно-златния автомобил донесе специална емоция на публиката с топвремето си в началото – 1:16.774 мин.

След като мина една трета от времето Алонсо отново бе на пистата, но със старото крило с 3 елемента и отново за опознавателен тур. Маса обаче вече правеше серия от турове и поведе с 1:15.473 мин.

Веднага след това на пистата бе и Хамилтън и на свой ред поведе – 1:15.078 мин, а след още един тур слезе до 1:14.503 мин. Той ползваше гуми тип медиум – стандартният по-твърд модел за уикенда.

56 минути преди края и Фетел започна първа същинска серия от обиколки с медиум. Темпото му бе далеч от топтура на Люис в началото, но след само една обиколка се доближи на 0,371 сек, а в края на серията си от 8 тура записа ново най-добро време – 1:14.025 мин.

Уебър започна последен работа от пилотите в челото почти в средата на тренировката – 48 минути преди края. Той имаше за задача да провери работата на нов бардж борд. След серия от 8 тура записа второ време, само на 0,015 сек от Фетел. Уебър се прибра по-късно след като направи общо 10 бързи обиколки.

Алонсо също започна първа серия в средата на времето след 3 опознавателни тура преди това, но отново всичко бе експериментално и минаваше през бокса без да запише време в още 4 обиколки, които направи също с гуми медиум.

Едва след това затвори първата си бърза обиколка с най-ниското темпо от всички, но след като влезе в серия от 6 тура, регистрира шесто време.

Час след началото Бътън и Хамилтън започнаха вторите си серии от обиколки с гумите медиум. Дженсън този път поведе с 1:13.825 мин. Хамилтън зае второто място на над 0,138 сек. Двамата се прибраха в бокса след еднакъв брой обиколки от началото на сесията – по 17.

Пилотите на Ред Бул също направиха втори серии от турове със същите гуми и Уебър на свой ред поведе, след като загря отлично гумите си в серия от 6 тура. Марк записа топ времето за тренировката – 1:13.811 мин.

Алонсо продължаваше да прави своята дълга серия от турове. Спря за малко в пита и когато опита да продължи, двигателят му блокира и за него тренировката приключи на първия S, който носи името на Сена.

В последните 10 минути Хамилтън и Бътън излязоха отново за трета серия с гумите медиум. И другите излязоха да довършат работа, без да подобрят времената си.