Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър най-бърз в първата тренировка на Каталуния

Уебър най-бърз в първата тренировка на Каталуния

44
0
Марк Уебър,Ред Бул

Марк Уебър постигна най-добро време в първата тренировка за Гран при на Испания на пистата Каталуния. Втори остана съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел, а зад тях се подредиха Нико Розберг (Мерцедес), Фернандо Алонсо (Ферари) и Серхио Перес (Заубер). Мексиканецът направи впечатление с ранните си бързи серии от турове, с които пръв оглави класирането в хода на тренировката, но след това фаворитите го изпревариха.

Уебър от самото начало бе с топтемпо, докато Фетел днес отново имаше проблеми с KERS, който трябваше да бъде изключен. Разликата между Уебър и съперниците му бе над 1 сек. Всички бързаха да изпитат тази сутрин новостите в автомобилите. Повечето от тях бяха разработени за това традиционно, ключово в началото на европейския сезон състезание. Лотус конфигурираха колите с ново предно крило, с нови огромни кутии за въздух към спирачките, новия дифузьор и ауспуси. Те трябва да позволят по-добре да се използва ефектът на обдухване с горещи струи в задната част. Той в крайна сметка не бе ограничен през тази седмица. Дори и когато пилотът не подава газ и през този уикенд ще има процес на горене в мотора Рено по програма близка до тази на фаворитите от Ред Бул. Те от своя страна скромно изпитаха нови канали и профили на джантите, за да подобрят потока около колелата.

Рубенс Барикело тества Уилямс с ново задно крило, но с най-голямо внимание се следеше излизането на двата автомобила на Макларън. Те не бяха готови с новостите си в Турция, но в Барселона още вчера бяха заснети новите им изпускателни системи с тръби, тръгващи напред и свити след това към дифузьора.

Около 20-ата минута Хамилтън бе на пистата за първа серия, а трасето още бе с доста ниска температура и мръсно. Направи 5 тура. Новите твърди гуми, с които всички караха в тази първа тренировка, още доста се пързаляха. Дженсън Бътън също направи къса проба в 4 тура. После продължи след известна пауза и подобри времето си, излизайки зад фаворитите от Ред Бул след общо 8 тура от началото на тренировката.

Пилотите на Мерцедес също сравнително рано пробваха колите си в 6 обиколки. После обаче продължиха почти веднага доста активно и отново Нико Розберг постигна сравнително добра скорост.

Алонсо бе на пистата, за да изпита последния вариант на дифузьора, както и Маса, който обаче веднага се оплака от липса на сцепление.

Испанецът направи две последователни серии и стигна до трето време, но на над 1 сек от демонстрираното темпо на Уебър.

Австралиецът излезе на пистата, след като премина първата третина на тренировката. Той веднага постигна най-добро време – 1:27.075 мин. В следващия си тур бе още по-бърз 1:25.473 мин. След един по-бавен тур Уебър отново бе най-бърз в първия сектор, демонстрирайки за пореден път огромно превъзходство в използването на гумите от страна на Ред Бул. След още една обиколка Уебър постигна още по-добро темпо – 1:25.142 мин! И се прибра след серия от 7 тура.

Малко след това на пистата излезе и съотборника му Фетел. Той веднага даде второ време – 1:26.600 мин и се прибра бързо в бокса.

В съседство механиците на Макларън се трудиха доста активно по колата на Хамилтън, смениха спирачен цилиндър и работиха в задната дясна част. Оказа се, че и седалката на Люис не е била добре закрепена в първата серия и тя също бе фиксирана. Англичанинът излезе за втора серия малко след средата на времето за опознавателен тур и се върна в пита.

Почти час след началото Пастор Малдонадо излетя от пистата, но този път тренировката не бе прекъсната, за да се отстрани неговият Уилямс.

Веднага след инцидента на пистата отново излезе Марк Уебър за втората си серия от обиколки. Фетел също бе на трасето и отново бе по-бавен, като от бокса му се обадиха да не използва KERS. Германецът обаче подобри резултатите си във втория сектор. И двамата с Марк караха отново в 7-8 обиколки, с използвания вече единствен комплект твърди гуми. На студената писта (20 градуса) логично не подобриха резултати си веднага, но Уебър бе по-бърз във втория сектор, а когато Фетел загря гумите си даде второ време, макар и на 1 сек.

Нико Розберг, който бе с второ време от първите серии, също бе на пистата за следващата голяма серия от обиколки с нова твърдост на задното окачване и времената му бяха по-слаби, въпреки че го подканиха от бокса да използва повече KERS и отварянето на крилото.

17 минути преди края Хамилтън и Алонсо се появиха на пистата за третите си серии, както и Уебър.

Камерите на пистата за пореден пък показаха колко по-близо до пистата стоят предните крила на Ред Бул от останалите.

В последните 10 минути Михаел Шумахер получи напътствия да настрои прецизно спирачките, спрямо работата на KERS и отнемането на енергия при спиране от системата.