Марк Уебър от екипа на Ред Бул постигна най-добро време в първата свободна тренировка в Малайзия. Австралиецът постигна най-добър резултат още при първото си появяване на пистата, оставяйки зад себе си Кими Райконен, който имаше известни проблеми със своя Лотус. Световният шампион Себастиян Фетел пък се нареди трети. Пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, заеха четвърто и седмо място. Нико Розберг остана пети, а Люис Хамилтън зае деветото място. Другите три места в десетката се заеха от състезателите на Форс Индия, Адриян Сутил (6-и) и Пол ди Реста (8-и), а десети остана Ромен Грожан с втория болид на Лотус. В Макларън пък изглежда продължават да имат проблеми с намирането на точните настройки и скоростта в една обиколка.
Перес започна още в инсталационната си обиколка използвайки аеро боя. Инженерите на Макларън с интерес разглеждаха резултатите от излизането. Желанието им е по-скоро да разберат начина за настройване и намирането на точен баланс за МР4-28.
В Лотус пък използваха първата част от свободната тренировка за да сменят батериите на KERS в колата на Райконен, след като сензор показа проблем в тях.
Пилотите не бързаха да излязат на трасето за същинската работа. Около 40 минути след началото на първата свободна тренировка най-после започна сериозната работа. Първи на пистата се появиха пилотите на Макларън, Серхио Перес и Дженсън Бътън. Личеше си, че в екипа имат нужда от повече практика, за да намерят оптималния баланс за колата си.
Уебър и Фетел поведоха след първите си серии от обиколки, следвани от Розберг и Алонсо.
Половин час преди края най-после ремонтните работи по колата на Райконен приключиха и още с първото си излизане финландецът даде най-добро време в първия сектор. Времената в останалите два обаче не му позволиха да подобри времето на Уебър, но все пак изпревари Фетел.
Адриян Сутил отново показа добро представяне класирайки се шести след първите излизания. При второто обаче потроши предното си крило преминавайки през бордюрите на 15-и завой.
Още при тези втори излизания голяма част от пилотите насочиха усилията си към намирането на точния баланс за състезанието с много гориво. Изглеждаше, че оптималния брой обиколки с твърдата смес е 16, преди да бъде използван пълния им потенциал. Екипите се надяваха, че с натрупването на гума издръжливостта им ще се повиши.
Райконен пък изглежда отново имаше проблеми (предполагаше се с трансмисията) след като бе прибран от механиците с помощни средства. Оказа се, че проблеми със скоростната кутия всъщност няма. Така финландецът излезе отново, за да изпита последната конфигурация на изпускателната система на Лотус.
В края промени не настъпиха, след като всички пилоти бяха съсредоточили усилията си върху работата с повече гориво и Уебър остана начело след първата сесия.