Марк Уебър не бе никак доволен от сблъсъка си с Гийдо ван дер Гарде по време на Гран при на Канада.
Пилотът на Ред Бул загуби част от предното си крило при удар със състезателя на Катерам. След финала той описа карането на холандеца като „не особено умно“. Гийдо бе санкциониран с преминаване през питлейна заради инцидента, но това не успокои Марк, който смяташе, че е загубил време вследствие на катастрофата.
– Очевидно е, че вината бе негова, получи и наказание, но и аз отнесох такова, защото предното ми крило бе повредено. Не знам дали е достатъчно съсредоточен да кара колата си и върху това, което е точно пред него. На този завой имаше много сини знамена, виждаше ме в огледалата си на дългата права и след това се ударихме. Не можех да повярвам. Нямаше да се сърдя, ако се борехме за позиция, но не е особено умно да затваряш вратата по такъв начин, когато те затварят с обиколка и водещите в колоната водят битка за места. После не сменихме крилото. Структурно беше наред, но като представяне имаше сериозни загуби – обясни австралиецът.
Съотборникът му Себастиан Фетел, който спечели състезанието, бе предупреден от питуола, че Ван дер Гарде не внимава особено на трасето и трябва да бъде задминаван внимателно. Пилотът на Катерам отпадна след още един удар – с Нико Хюлкенберг.
Адриан Сутил пък бе ядосан на куп хора: на себе си за грешката в началото на състезанието, на Пастор Малдонадо (който удари и счупи задното му крило) и на стюардите на Гран при на Канада.
Пилотът на Форс Индия се завъртя в началото, докато водеше борба с Валтери Ботас.
– Видях шанс да го изпреваря, тъй като той излезе лошо от втори завой. Вървяхме един до друг, но аз стъпих на бордюра и се завъртях. Беше състезателен инцидент – от една страна нямах късмет, но от друга имах, тъй като успях да обърна болида и да продължа. След това бях назад в колоната и Малдонадо изтърва точката си на спиране – отново, както прави винаги – и удари колата ми. Това имаше огромен ефект върху болида заради нанесените щети. Накрая бях особено разочарован от наказанието (преминаване през питлейна). Състезавах се с [Кими] Райконен, опитвах се да натискам. Постарах се да им направя път, след което [Люис] Хамилтън ме задмина и с DRS. Помислих си, че да, бяха зад мен една обиколка, но това е нормално за такъв тип писта – сподели германецът.
Той допълни, че е изкарал турове наред зад затворен с обиколка автомобили и наказанието демонстрира непостоянна преценка от страна на ФИА.
– Просто не разбирам. В крайна сметка обаче, нещата опряха до една проста грешка. Без завъртането, нямаше да имам проблеми, така че вината е моя – каза още Сутил.