Днес на среща с медиите, Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД, представи успешните бизнес резултати за 2016, очерта насоките, както и представи новите предложения в портфолиото на компанията през 2017.
Успешна година и за ХАЙНЕКЕН, групата отбелязва органичен ръст на приходите от 4.8%. Оперативната печалба (beia) нараства с +9.9% органично, което се дължи предимно на по-високи приходи и ефективност на разходите.
ЗАГОРКА успешно продължава не само да поддържа отличното си финансово представяне от 2015, но и да реализира допълнителен ръст на приходите от 1.2% и ръст на печалбата от 2.8% за 2016. Това се дължи от една страна на доброто представяне в Премиум сегмента на вътрешния пазар и въведените иновации, ефективността на разходите, и от друга на увеличаването на износа на сайдер, като по този начин компанията затвърждава позициите си на сайдер хъб за Балканите.
По отношение на каналите на продажба и опаковките, според данни на „Загорка“ АД се наблюдава стабилен дял на ХоРеКа за втора поредна година, както и ръст на кеновете. Също по вътрешни данни на ЗАГОРКА пазарният й дял в обем възлиза на 28,5%. По данни на Съюза на Пивоварите в България* обемът на бирения пазар през 2016 е достигнал 5,2 млн. хектолитра и средна консумация на глава от населението от 73 литра.
Позицията на „Загорка“ АД като водещ пивовар в България и отговорен корпоративен гражданин, е да продължи да работи за устойчивото развитие, което е част от стратегията на компанията. През 2016 компанията инвестира в модернизирането на производствените си мощности и търговските активи – „зелени“ хладилници, и в цялостното реновиране на сградния фонд на пивоварната в Стара Загора. Общият размер на направените инвестиции за 2016 е 11,5 млн. лв, разпределени в изграждане на пречиствателна станция, както и в реновиране на кеновата линия.
„Загорка“ АД е и най-зелената и отговорна компания през 2016 в бързооборотния сектор, според пълнолетните български граждани в големите градове.** За втора поредна година компанията заема лидерска позиция в проучването на “KANTAR TNS“. „Загорка“ АД публикува за трета поредна година и доклада си за устойчиво развитие, който показа, че пивоварната отчита най-ниската си консумация на вода от 3,2 hl/hl, както и регистрира 19% намаляване на въглеродните емисии при дистрибуция сравнено с 2010.
През 2017, „Загорка Зелен Фонд“ – фондът за корпоративно дарителство на компанията, част от платформата на компанията за устойчиво развитие – „Създаваме по-добър свят“, ще осъществи проекта „Зелена автобусна спирка Веритас“. „Загорка Зелен Фонд“ се реализира от 2011 и има за цел да създаде зелени кътчета в градската среда, които да намаляват въглеродните емисии и да опазват водните ресурси.
Очакванията на „Загорка“ АД за 2017 са за стабилна икономика, ръст в сектор туризъм и намаляване на безработицата, но и риск от демографски спад. Още в началото на годината компанията лансира няколко нови продукта и опаковки, както и нововъведения в радлер и сайдер категорията. „Загорка“ АД ще продължи да инвестира в пивоварната в Стара Загора – като един от топ проектите е доизграждане на пречиствателна станция. Във фокуса на „Загорка“ АД остават отговорното използване на енергийните и водни ресурси, прилагането на най-добрите и модерни практики в работния процес, безопасността на служителите, подкрепата и израстването с местната общност и отговорната консумация.
„Постигнахме рекордни бизнес резултати през 2016. За нас беше предизвикателство да подобрим тези резултати, когато имахме една успешна година, но вярвам, че разполагаме с всичко необходимо, за да го направим отново: нови кампании зад всички брандове бира и сайдер, които българите обичат, нови продукти и иновации, с които да изненадаме потребителите“, сподели Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД.
Източник: ЗАГОРКА АД, вътрешни данни
*Източник: Съюз на Пивоварите в България – по данни на членовете на СПБ.
**Източник: KANTAR TNS, Въпросник за зелена компания, 2016 г.; база: 18-55 г., консумиращи бира, жители в София и регионалните градове (n=870)
За „Загорка“ АД
Пивоварна Загорка е създадена преди повече от 110 г. в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията“ през 1902 г. от д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка в любимата бира на поколения българи.
През 1994 г. „Загорка“ АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN. От тогава до днес, в продължение на 20 години, повече от 133 милиона Евро са инвестирани в „Загорка“ АД за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.
Като част от семейството на HEINEKEN и водещ български производител на бира, „Загорка“ АД се ангажирана да развива своя бизнес устойчиво и отговорно, като се фокусира върху няколко ключови области, които са и пряко свързани с бизнеса на компанията, където тя може пряко да повлияе: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродни емисии, устойчиви ресурси, развитие на местните общности, безопасност и здраве, и отговорна консумация. През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка“ АД с наградата „Зелена България“ за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда.
Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Zagorka, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno и сайдерите Strongbow. Иновацията, която обогати портфолиото на компанията през 2015 е Загорка Ретро. Zagorka Maxx е предложението за любителите на бира с 0.0% алкохол. Други продуктови предложения със специални вкусови качества са Amstel Premium Pilsener, Stolichno Weiss – нефилтрирана пшенична бира, Stolichno Pale Bock, сайдерът „Крадецът на ябълки“.
За Загорка Зелен Фонд
Инициативата Загорка Зелен фонд стартира през 2011 г. като част от програмата за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие на ЗАГОРКА – „Създаваме по-добър свят“. През последните 6 години инициативата се провежда под формата на публичен национален конкурс за реализиране на зелени проекти на територията на Старозагорски регион. От 2014 г. в конкурса могат да участват и физически лица. Инициативата предвижда „Загорка“ АД да изпълни със собствени средства най-добрия проект от конкурса, като за целта авторитетно жури оценява всички получени зелени идеи и излъчва победител. От 2011 г. до сега „Загорка Зелен фонд“ е предоставила безвъзмездно над 372 000 лв. за устойчивото развитие на местната общност.
За повече информация за компанията и нейните продукти: www.zagorkacompany.bg