Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг внесе повече яснота в това кои инструкции вече са забранени да бъдат подавани към пилотите във Формула 1. Той разпрати нова директива до отборите, според която от Гран при на Сингапур нататък особено строго ще бъде прилагана точка 20.1 от спортните правила. Тя гласи, че състезателят трябва да управлява болида си сам и без помощ през цялото време.
Впоследствие бе доизяснено, че по този начин се забранява инженерите да съобщават на пилотите информация за състоянието на спирачките и гумите, разхода на гориво, картите за управление на двигателя, режимите на ERS, горивната смес, както и данни в загряваща обиколка за подготовка на старта. Не е позволено да се казва на състезателите кои настройки и как да ги променят, за да подобрят представянето си, както и как върви отделният пилот в секторите и къде може да спечели време. Разрешено е подаването на информация и инструкции по отношение трафика на трасето, времената за спиране в бокса и нареждания от екипа.
От ФИА заявиха също така, че новите изисквания важат за всеки момент, в който пилотът е на пистата, а не само за състезанията и че са забранени кодираните послания. Говорител на федерацията обясни, че използването на кодове или друг език за предаване на съобщение ще се смята за нарушение на правило 20.1. Всички разговори на 22-ата пилоти щели да бъдат записвани, за да се осигури спазване на директивата. Налаганите наказания за евентуални провинения ще зависят от стюардите, но вероятно няма да са глоби, а спортни санкции като stop-go например.
Новата директива предизвика противоречиви реакции. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф например смята, че промяната ще доведе до объркване.
– Това е сложно и противоречиво решение, което ще изисква сериозни усилия от отборите, за да разберат как най-добре да работят спрямо него. Директивата не е напълно изяснена и е неизбежно да се появи полемика, така че е нужно уточнение доколко ще са засегнати важните процедури на писта – особено преди старта на състезание – обясни австриецът.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер пък смята, че забраната съвсем не е толкова лоша:
– Пилотът би трябвало сам да кара, когато е в кокпита. Трябва да им се съобщава за питстопове, (ситуации, отнасящи се до) сигурността и така нататък, но не и разни такива като съвети къде друг печели десета от секундата и каква предавка да изберат. Време е състезателите да карат.