Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ТВ-аудиторията на F1 без големи промени през 2011 г.

ТВ-аудиторията на F1 без големи промени през 2011 г.

25
0
Формула 1

FOM (Formula One Management) публикува годишния си доклад за телевизионните излъчвания през 2011 г. Превъзходството на Себастиан Фетел се е отразило на гледаемостта и аудиторията няма увеличение, но не е регистриран и спад.

197 държави са излъчвали стартовете от F1 миналия сезон (посредством 120 индивидуални договора за правата). Отразяването на цялата състезателна година възлиза на 18 300 часа (средно около 1000 часа на Гран при уикенд).

В Германия – най-големият пазарен дял за F1 в Европа – зрителите имат възможност да следят шампионата по два канала, единият от които платен (Sky Германия), както и по RTL. Регистрирани са 36,8 млн. зрители, като на моменти пазарният дял е от порядъка на 40%. Пикът на аудиторията е от Гран при на Германия на Нюрбургринг – 13,5 млн.

Интересът в Испания се дължи в най-голяма степен на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо. Излъчването там ще е по различен телевизионен канал (Antena 3), след като La Sexta не са изплатили дължимите суми на носителя на правата за страната Mediapro. За миналия сезон са регистрирани 28,37 млн. зрители, като данните са за La Sexta и още четири местни бродкастъри.

Известен спад в гледаемостта е регистриран във Великобритания, въпреки че отделни стартове са с повече зрители. FOM отбелязват, че 370 000 души са проследили Гран при на Бразилия онлайн през уебсайта на BBC Sport – нещо, което ще се развива тепърва като вариант за гледане на състезанията. Ситуацията в родината на Люис Хамилтън и Дженсън Бътън ще бъде наблюдавана с особен интерес през 2012 г. BBC вече не притежават ексклузивните права за Обединеното кралство. Те ще предават пряко половината от надпреварите, докато Sky ще покрият целия шампионат.

Сред останалите пазари е отбелязана Италия – RAI с 36,8 млн. зрители. Във Франция има спад от 5 млн. души (там излъчванията са по TF1).

Особено рязко е намаляла аудиторията в Полша, където отсъствието на Роберт Кубица е оказало огромен ефект. Публиката е с цели 30% по-малко.

Извън Европа най-много зрители следят световния шампионат на Формула 1 в Бразилия. Там обаче също има спад – от 10%. Аудиторията в САЩ (Speed) и Япония (Fuji) е непроменена.