Tucson Fuel Cell на Hyundai Motor постави рекорд за скорост от 94,6 мили/ч (151,36 км/ч) при SUV автомобилите, задвижвани с водород, независимо че тестът се извърши при неблагоприятни условия по дъното на Soggy Dry Lake на калифорнийската пустиня.
Tucson Fuel Cell е първият масово произвеждан автомобил с горивна клетка, като почти 100 от този вид SUV коли с нулеви емисии бродят из улиците и магистралите на Южна Калифорния, като първият от тях е доставен на собственика си през юни 2014 г.
Освен поставянето на рекорд за скорост при SUV автомобилите с горивна клетка, същият този модел с горивна клетка може лесно да прекоси високо проходимия терен на заобикалящата дъното на езерото пустиня, като се възползва от значителния пътен просвет на компактен SUV автомобил. Нещо повече – с неговите сгъваеми седалки и достъп до задното отделение се дава по-голяма възможност за задоволяване на различните потребности както на активните хора, така и на семействата по отношение на товара.
Изчисленият от EPA пробег на Tucson Fuel Cell е 265 мили (424 км), което му дава възможност да задоволи по удачен начин пътните потребности на много семейства в южнокалифорнийския регион. В съчетание с краткото време за зареждане (траещо само няколко минути) удобството при пробег и зареждане на горивната клетка съперничи на много автомобили с бензинов двигател, които отделят емисии от отработени газове.
Понастоящем най-голямата концентрация на станции за зареждане с водород в САЩ е Южна Калифорния и нейната „водородна“ инфраструктура се разраства бързо с прогноза за почти 50 станции, които ще заработят през 2016 г. Горивната клетка на Hyundai е в готовност да отговори на повишеното търсене от клиентите от тази нарастваща инфраструктура както в Калифорния, така и в други щати с фокус върху нулевите емисии, които предвиждат появата на водородния метод.