Юки Цунода се е чувствал уплашен, когато се седнал за пръв път в болид от F1. Това призна самият пилот на Алфа Таури. Японският състезател направи първия си тест с кола на отбора на пистата Имола в края на месец ноември 2020.
Това събитие бе организирано от ръководителя на екипа Франц Тост. Цунода, който дотогава участваше във Формула 2 трябваше да направи достатъчен пробег, за да получи супер лиценз.
Цунода измина необходимата дистанция от 300 км, която да му позволи да вземе участие в най-високото ниво на автомобилния спорт. Размишлявайки върху този тест, Юки призна, че е бил леко изнервен, когато се е качил в колата на Алфа Таури за 2018. Метеорологичните условия на трасето допълнително са нарушили спокойствието на младия самурай.
„Наистина бях малко уплашен“, каза Цунода пред различни медии.
„Първият ми опит с такъв болид беше на мокра писта. Не беше напълно мокро, но достатъчно, за да намали моята увереност. Дебютният ми тест в Имола бе малко стряскащ за мен. Не исках да катастрофирам още на първата обиколка и затова карах много предпазливо“.
Въпреки това Юки е загубил всякакво чувство за страх за няколко обиколки и се е опитал да наслади на преживяването да бъде зад волана на автомобил от F1.
„След три обиколки вече не се чувствах уплашен. Наслаждавах се на болида и бях много впечатлен от неговите качества. Колата има много силно ускорение и спиране. Това е просто невероятно, дори в сравнение с Формула 2. Така че да, все още ясно си спомням първият ми ден във Формула 1“, завърши Юки Цунода.
Цунода си е научил урока, след като е изкарал трудна първа година в спорта. Сезонът започна много силно за него след като стигна до зоната на точките в Бахрейн. После катастрофира в квалификацията на Имола. Това бе стартът на лошата серия на Юки. До края на кампанията той завърши още шест пъти в топ 10 и изоставаше от съотборника си Пиер Гасли. Дори след квалификацията на Каталуния, Цунода бе много ядосан и заяви, че е разполагал с различно оборудване в неговата кола. По-късно той се извини на своя екип заради този коментар.
След поредицата от лоши състезания, Ред Бул решиха да преместят японеца от Великобритания в Италия. Целта на този ход бе той да бъде по-близо до фабриката на Алфа Таури във Фаенца. Това се отрази добре на Цунода, който записа по-добро представяне през втората половина на сезон 2021. Най-доброто му класиране бе четвърто място в Абу Даби, където бе много близо до подиума.
日光
Sunshine pic.twitter.com/Iy8U8beKpP
— 角田裕毅/Yuki Tsunoda (@yukitsunoda07) January 16, 2022