Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цените на двигателите за 2014 г. са твърде високи според Екълстоун

Цените на двигателите за 2014 г. са твърде високи според Екълстоун

22
0
Бърни Екълстоун

Бърни Екълстоун отново предприе атака срещу новите двигатели, които ще се използват във Формула 1 от 2014 г. Управляващият търговските права на спорта пак предупреди, че преминаването към 1,6-литрови V6 турбомотори е огромен риск. Той отново повтори и друго свое предишно твърдение: че ако някой от производителите обърка нещо, ще плати висока цена.

Ферари, Рено и Мерцедес разработват новите агрегати, като към тях от 2015 г. ще се присъедини и Хонда. Екълстоун гласува през 2011 г. заедно със Световния моторспорт на ФИА за въвеждането им, но не пропуска случай да изрази опасенията си относно двигателите – било то за цената или звука им, който според него няма да е достатъчно добър за спорта и ще е неудовлетворяващ за феновете.

Опасността е, че ако някой от трите (компании-производители) сбърка, независимо кой точно, ще струва цяло състояние да се навакса. И докато едни догонват, други ще вървят напред. В момента всичко е наред. Сега никой не може да направи кой знае какво. Опасността е и трите (фирми) да си мислят, че са направили точния двигател. И когато стане ясно какво е реалността, ще е твърде късно – заяви 82-годишният англичанин в Монако.

Бърни ще се срещне с главния изпълнителен директор на Рено Карлос Гон по време на уикенда в Монте Карло и ще разговаря с него и за цените на новите мотори. Според отделни информации новите мотори на френския концерн за F1 ще струват между 20 и 25 милиона евро на година. В момента те са доставчици на 4 отбора (Ред Бул, Лотус, Уилямс и Катерам). Смята се, че са сключили сделка с Торо Росо, която ще бъде обявена съвсем скоро, а има и други екипи с неясни за момента доставчици на агрегати в бъдеще.

– Тези цени са ненужно високи, тъй като това, което имаме понастоящем, е перфектно – смята Екълстоун. – В момента всички са щастливи – със звука на Формула 1, с цените, с всичко.

Темата с това колко струват моторите в Гран при бе засегната и на пресконференцията с представители на отборите. Там бе отбелязано, че отборът на четирикратния световен шампион Ален Прост на практика излезе от спорта точно заради високата стойност на моторите.

Аз платих 28 милиона долара за двигателите на Ферари през първата година, а за втората трябваше да дам 32 милиона. Освен това бе задължително да имам гаранции, както и да преведа почти всички пари предварително – обясни самият Прост. – Сега всичко зависи от преговорите, но е необходимо да знаете също така, че бюджетът на Рено Спорт F1 е 150 милиона евро на година. Ако направите много бързо изчисление на цената, разделена между четири екипа например, ще разберете колко голям е приносът на Рено (за спорта) – допълни той.