Бърни Екълстоун отново предприе атака срещу новите двигатели, които ще се използват във Формула 1 от 2014 г. Управляващият търговските права на спорта пак предупреди, че преминаването към 1,6-литрови V6 турбомотори е огромен риск. Той отново повтори и друго свое предишно твърдение: че ако някой от производителите обърка нещо, ще плати висока цена.
Ферари, Рено и Мерцедес разработват новите агрегати, като към тях от 2015 г. ще се присъедини и Хонда. Екълстоун гласува през 2011 г. заедно със Световния моторспорт на ФИА за въвеждането им, но не пропуска случай да изрази опасенията си относно двигателите – било то за цената или звука им, който според него няма да е достатъчно добър за спорта и ще е неудовлетворяващ за феновете.
– Опасността е, че ако някой от трите (компании-производители) сбърка, независимо кой точно, ще струва цяло състояние да се навакса. И докато едни догонват, други ще вървят напред. В момента всичко е наред. Сега никой не може да направи кой знае какво. Опасността е и трите (фирми) да си мислят, че са направили точния двигател. И когато стане ясно какво е реалността, ще е твърде късно – заяви 82-годишният англичанин в Монако.
Бърни ще се срещне с главния изпълнителен директор на Рено Карлос Гон по време на уикенда в Монте Карло и ще разговаря с него и за цените на новите мотори. Според отделни информации новите мотори на френския концерн за F1 ще струват между 20 и 25 милиона евро на година. В момента те са доставчици на 4 отбора (Ред Бул, Лотус, Уилямс и Катерам). Смята се, че са сключили сделка с Торо Росо, която ще бъде обявена съвсем скоро, а има и други екипи с неясни за момента доставчици на агрегати в бъдеще.
– Тези цени са ненужно високи, тъй като това, което имаме понастоящем, е перфектно – смята Екълстоун. – В момента всички са щастливи – със звука на Формула 1, с цените, с всичко.
Темата с това колко струват моторите в Гран при бе засегната и на пресконференцията с представители на отборите. Там бе отбелязано, че отборът на четирикратния световен шампион Ален Прост на практика излезе от спорта точно заради високата стойност на моторите.
– Аз платих 28 милиона долара за двигателите на Ферари през първата година, а за втората трябваше да дам 32 милиона. Освен това бе задължително да имам гаранции, както и да преведа почти всички пари предварително – обясни самият Прост. – Сега всичко зависи от преговорите, но е необходимо да знаете също така, че бюджетът на Рено Спорт F1 е 150 милиона евро на година. Ако направите много бързо изчисление на цената, разделена между четири екипа например, ще разберете колко голям е приносът на Рено (за спорта) – допълни той.