В изпробване на нови аеродинамични елементи и механични настройки се състоеше програмата на Уилямс за първата свободна тренировка за Гран при на Монако. Следобед тимът се съсредоточи върху аерореглажи, работа за надпреварата и сравнение на гуми, като в крайна сметка Нико Хюлкенберг и Рубенс Барикело се наредиха 13-и и 14-и в класирането след съответно 48 и 38 обиколки.
– Разполагахме само с едно ново задно крило, което Рубенс изпита сутринта, а Нико – следобед. Другото ще дойде за третата свободна сесия и ще ги използваме в квалификацията и състезанието – обясни техническият директор Сам Майкъл. – Събрахме много данни за анализ, а целта ни за тренировката за място на грида остава класиране в топ 10.
Поведението на FW32 с новото задно крило е обещаващо, допълни Барикело, който отново се надява да е конкурентоспособен – повече, отколкото през предишните състезателни уикенди.
– Днес за първи път карах болид от Формула 1 в Монако и сутринта просто исках да натрупам километраж – призна Хюлкенберг. – Автомобилът върви добре. Мога да извлека още доста скорост от него в един бърз тур с меки гуми. Според мен сме постигнали и прогрес новите аерочасти. Задното крило определено допринася за по-сериозно сцепление – допълни германецът.