Макларън бяха особено предпазливи в очакванията си преди Гран при на Испания, за която имаха цял куп новости за болида си МР4-28. Представянето им на пистата Каталуния не бе задоволително, а имаха и допълнителни трудности. Тимът например не използва новото си предно крило, тъй като не бе напълно сигурен в легалността му.
Ситуацията в екипа от Уокинг не е добра, така че целите за следващата надпревара – Гран при на Монако – не са високи. Дженсън Бътън обясни, че основно тимът ще се стреми и двата болида да се класират в топ 10 в надпреварата.
– Монако не прилича на което и да е друго трасе във Формула 1. Квалификационната обиколка по улиците е вдъхновяващо изживяване за един пилот: завоите се взимат на границата и при излизането облизваш бариерите. Да спечелиш полпозишън, както се случи с мен през 2009 г., е невероятно удовлетворяващо, а за да спечелиш състезанието трябва да си перфектен до милиметър цели 78 обиколки. Страхотно предизвикателство е. Средната скорост в Монако е най-ниската за целия сезон, но усещането е, че вървиш много бързо. Пистата е много тясна на места, има някои по-бързи участъци. Изкачването от Сен Дево до казиното включва няколко бързи смени на посоката, както и при плувния басейн, а тунелът е скоростен, шумен и тъмен. Всички в Макларън работиха упорито след Гран при на Испания. Все още не сме на желаното ниво като конкурентоспособност, но съм сигурен, че можем да направим още една малка стъпка напред в този старт. Ще продължим да подобряваме представянето на МР4-28, докато колата може да се бори в челото. Целта за Монако е и двата автомобила да се класират в точките – обясни световният шампион за 2009 г.
Съотборникът му Серхио Перес също отбеляза, че състезанието в Монте Карло е сериозно предизвикателство за пилотите.
– Там постепенно надграждаш скоростта – натискаш малко повече с всеки следващ тур и всеки път се озоваваш все по-близо до бариерите. Миналата година бе първата ми Гран при в Монако. Не взех точки и искам да променя това тази година. МР4-28 се подобрява благодарение на въвежданите новости и разбирането на колата. В Испания автомобилът бе по-управляем, особено с малко гориво. Това ще е жизненоважно в Монако, където квалификацията е безкрайно важна – допълни мексиканецът.