Ярно Трули с Рено спечели първото Гран При в живота си, в страхотния екшън, разразил се в Монте-Карло. Втори, след него, завърши Дженсън Бътън с БАР-Хонда, а трети е Рубенс Барикело с Ферари.
Още в началото на състезанието започна всичко интересно – Оливие Панис с Тойота подаде сигнал за някакъв проблем и старта бе отложен. Обиколките на състезанието бяха намалени с една – на 77. На старта, двете Рена тръгнаха чудесно, влизайки първи и втори на „Сен Дево“. Плътно след тях влезе Бътън, следван от съотборника си Сато, който много агресивно потегли и изпревари Райконен и Михаел Шумахер, почти избутвайки ги от пътя си. Веднага след това обаче, се видяха струйки дим, излизащи от неговата кола. Мерки не бяха взети, а на излизането от тунела 2 обиколки по-късно, Хонда-та на Сато гръмна ефектно, което предизвика зад него истинско меле. Движещите се плътно отзад Райконен, Михаел Шумахер и Барикело преминаха без проблем през димната завеса, но движещия се зад Култард Фисикела не прецени ситуацията и се удари в шотландеца, което доведе до преобръщане на Заубера на Джанкарло и истинска суматоха в тази част на трасето. Моментално бе изкарана кола на сигурността.
След рестарта, най-добре от ситуацията се възползва Монтоя, който изпревари веднага Барикело на „Сен Дево“ и прекрати черната серия от липсващи изпреварвания в Монако от 1991 г. насам. До влизането си в бокса, Кими Райконен очевидно забавяше Шуми, който след влизането на финландеца, започна да прави бързи обиколки и да стопява преднината на двете Рена и на Бътън. Тактиката му се оказа успешна, но колкото да изпревари само Кими и Дженсън. Френският тим отново направи най-добрите стопове и запази лидерската си позиция в лицето на Трули и Алонсо.
До вторите влизания в бокса не се случи нищо интересно, освен че оказалия се зад Ник Хайдфелд Монтоя много упорито притискаше немеца и в крайна сметка успя да го изпревари преди слизането към фибата „Льовс“, след малка грешка на Хайдфелд.
Малко след това обаче започна продължението на екшъна – Фернандо Алонсо, който беше плътно зад изостаналия с обиколка Ралф Шумахер, се опита да го изпревари от външната страна в тунела, но стъпи на мръсната част и загуби управление над болида си, което доведе до тежък удар на неговото Рено, точно преди излизането от тунела. Колата му бе напълно изпочупена от тежкия удар, а самия Алонсо ръкомахаше недоволно към преминаващия покрай него Ралф. Отново бе изкарана кола на сигурността, а напускащия пистата Алонсо все още ръкомахаше и ругаеше Ралф Шумахер, когато той премина покрай него, зад колата на сигурността.
Лидерите Трули и Бътън моментално влязоха в бокса и излязоха зад Михаел Шумахер, който остана на пистата. Плътно след него бе изостаналия с обиколка Хуан Пабло Монтоя. Отново в тунела, незнайно защо, Шумахер натисна спирачка зад колата за сигурност и смаяният зад него Монтоя не успя да избегне удар с него, като го завъртя и прати в бетонната стена. И Шумахер отпадна в този момент, като болида му остана със счупено предно окачване и смазан нос.
Видимо разочарован, Шумахер напусна състезанието.
Малко по-късно бе рестартирано състезанието, като лидер до края остана Трули, плътно зад него се движеше Бътън, а далеч по-назад, трети, бе Рубенс Барикело. Обиколка назад бе четвъртия Хуан Пабло Монтоя, а осмицата, благодарение на стеклите се обстоятелства, запълниха Маса със Заубер, да Мата (Тойота), Хайдфелд (Джордан) и Панис (Тойота).