Изцяло нов двигател, който придава коренно различен характер, както и звук има новият Triumph Tiger 900 версия GT Pro. Работата на трицилиндровия редови агрегат звучи подобно на V-образна машина. Мощността се разгъва плавно и еластично за разлика от нервния нрав на предходния вариант. При понижаване на предавките двигателят автоматично работи с междинна газ, а при потегляне дори и без нея. Машината поема напред и ускорява само при отпускане на съединителя.
Това са първите, най-ярки впечатления от новия Triumph Tiger 900 версия GT Pro, който имах възможност да тествам за ClubS1
След това продължавам да опознавам новия британец. Дисплеят е значително по-голям и предоставя 4 варианта на конфигурация на таблото. Допълнителните функции за този топ модел GT включват уникална настройка на окачването с електронно регулируем RSU, системите Triumph Shift Assist, пети режим на каране, както и мониторинг на налягането в гумите. Това са само част от функциите, които преглеждам на бързо.
Tiger 900 GT Pro има шаси, предразполагащо към удобно, но и пъргаво управление с новия отзивчив двигател. Ездата е по-комфортна от преди, независимо от разстоянието или дестинацията.
Най-високите спецификации Tiger 900 GT Pro предлагат допълнителни подобрения за возене и градски приключения, а те са важни както за способността да се кара на дълги разстояния, така и за по-къси динамични пробези.
Усеща се, че новата гама Tiger 900 е значително по-лека от предишните модели
Така байкът се позиционира сред средно тежките адвенчър машини, а този факт сам по себе си е важен за продължаване на дългогодишния успех на модела.
„Тигърът” наистина има невероятно богата история. Съществуват множество различни офроуд варианти, които се правят през последните над 80 години. Започвайки от далечната 1936 г., още първите състезателни модели на Tiger играят важна роля за създаването на категорията „адвенчър” сред байковете. Тези машини са родени в състезания, ралита и изживяват бум с разпространението на приключенските пътувания.
През 2010 г. Tiger 800 утвърди водещата позиция на Triumph в сегмента за приключения. Той спечели публиката със своето умерено тегло, неутрално и точно управление, както и с богат на сила и въртящи момент 3-цилиндров двигател. В същото време бе достъпен за много ездачи.
Постепенно обаче дойде време за промяна и развитие на модела и през януари 2018 г. от компанията подсказаха какво готвят за новия Tiger 900. Днес виждаме проекта реализиран напълно с още по-добри характеристики и модерни технологии. Сред тях е интегрирана система за свързване My Triumph, включително и към GoPro камера и Triumph Shift Assist quickshifter.
Байкът има 5 режима на езда – Road, Sport, Rain, Off-road, Rider
Всички модификации на Tiger 900 са с водещи в категорията спирачки Brembo Stylema за превъзходна спирачна мощност. Разчита се на нови леки, компактни и висококачествени спирачни дискове, с намален обем около буталата апарати и нови спирачните накладки. Намалено е вътрешното пространство, заето от спирачната течност. Така се осигурява по-непосредствена реакция на спиране. Увеличеният въздушен поток около спирачните накладки пък помага дисковете да се охлаждат по-бързо.
Ето и основните характеристики на новия Triumph Tiger 900GT Pro за 2020 г.
- Изцяло нов, олекотен трицилиндров двигател 900 кубика (удовлетворяващ Euro5)
- Повече сила, 10% повишен въртящ момент от Tiger800, достигащ 87Nm при 7 250 об. / мин
- Повече мощност в целия диапазон на оборотите, с 9% повече в средния диапазон Ред на работа на буталата в трицилиндровия двигател
- 1-3-2 ABSработи и по време на завиване, има и управление на сцеплението
- По-голям 20-литров горивен резервоар
- Електронно регулируемо задно окачване от Marzocchi, с нива на 4 настройки според товара.
- Олекотено с 5 кг шаси, спрямо предшественика
- Новото поколение 900 е най-управляемият и пъргав адвенчър на Тигър досега.
- Новата стоманена рамка е не само по-лека, но и сега има модулна конструкция, с алуминиева задна подрамка , осигуряващи най-ориентираната към приключенията настройка за каране извън пътя.
ДВИГАТЕЛ И ПРЕДАВАНЕ
Тип | 3 цилиндров, 12 клапана, DOHC, течно охлаждане |
Капацитет | 888 куб.см. |
Компресия | 11.27: 1 |
Максимална мощност | 95 к.с. при 8.750 об/мин |
Максимален въртящ момент | 87 Nm при 7 250 об./мин |
Горивна система | Многоточково последователно електронно впръскване на гориво |
Ауспух | Неръждаема стомана 3 в 1, странично монтиран заглушител от неръждаема стомана |
О-пръстенна верига | |
Съединител | Мокър, многодисков |
Скоростна кутия | 6 предавки |
ШАСИ
Тръбна стоманена рама, болт на подрамката,чупещо рамо
Двустранна, отлята алуминиева сплав
Предно колело – Лети сплави, 19 х 2,5 инча
Задно колело – Лети сплави, 17 х 4,25 инча
Предна гума 100 / 90-19
Задна гума 150 / 70R17
Предно окачване: 45-милиметрова телескопична вилка Marzocchi с регулиране на компресията, 180 mm ход
Задно окачване: на Marzocchi, електронно регулируемо предварително зареждане и амортисьор, 170 mm ход на колелото
Предни спирачки: Двойни 320-милиметрови плаващи дискове, Brembo Stylema 4 бутални моноблокови дебеломери. Радиален преден главен цилиндър, оптимизиран ъглов ABS
Задни спирачки: Единичен 255 мм диск. Плъзгащ се суппорт Brembo с едно бутало. Оптимизиран завой ABS.
РАЗМЕРИ И ТЕГЛО
Ширина на кормилото | 930 мм |
Височина без огледало | 1410-1460 мм |
Височина на седалката | 810-830 мм |
Междуосие | 1556 мм |
Сухо тегло | 198 кг |
Обем на резервоара | 20 литра |
Разход на гориво | 5,2 л / 100 км |
Цена: 28 500 лв. с ДДС