Тойота №6 с пилот (Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Стефан Саразен) излезе начело в 24-те часа на Льо Ман след 7-ия час от надпреварата. Зад волана на болида е Саразен, който има 11 сек аванс пред Порше 1 (Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард). Последния направи грешка преди затварянето на 7-ия час, като блокира гумите на своя прототип и загуби ценни секунди. След заради появилите се вибрации от гумите се наложи той да влезе в бокса по-рано от предвиденото.
Така при равно количество спирания в бокса – по 8, Тойота има сериозно предимство, което е по-голямо, отколкото изглежда, тъй като от Порше трябва да направят един стоп повече в следващите часове. Японските автомобили определено се справят много добре с разхода на гориво, като изкарват по една обиколка повече след всяко дозареждане спрямо съперниците от Порше.
Нийл Яни с Порше 2 е на 3-а позиция в екип с Ромен Дюма и Лиеб, като изоставането им от лидерите е близо минута. Казуку Накаджима с Тойота 5 е 4-и на една обиколка от лидерите. В същото време единствената кола на Ауди, която остана в битката за челните позиции – Ауди 8, изостана значително. Тя е на 5-а позиция с пилоти Дювал, Ярвис и Ди Граси, на обиколка след Тойота 6. Ауди 7 е на 7-а позиция, но на цели 7 тура зад първите след техническите проблеми с турбото в началото на състезанието.
В клас LMP2 водачите от Мейнър с Орека 5 Нисан загубиха страшно много време след спукана гума и невъзможността да рестартират автомобила след това. Така начело излезе екипът на Thiriet by TDS Racing, но Signatech Alpine са близо с Alpine A460 – Нисан. В GTE Pro двете коли на Форд от екипа на Ford Chip Ganassi изпревариха Risi Competizione Ferrari (Ферари 488 GTE).