Начало Автомобили Toyota Европа ще е на печалба в края на настоящата финансова година

Toyota Европа ще е на печалба в края на настоящата финансова година

22
0
Toyota,тойотА

Toyota Европа ще е на печалба в края на настоящата финансова година за първи път от 5 години насам, заяви шефът на компанията Дидие Льорой. Той предвиди това развитие по-рано през 2012-а.

Въпреки трудния пазар сме на път да излезем на печалба за настоящата финансова година – заяви главният изпълнителен директор на Toyota Европа пред Аутомотив Нюз.

Европа е четвъртият по големина пазар за Toyota – след Северна Америка, Азия (без Япония) и Япония.

В компанията са убедени, че заслуга за тези финансови резултати има сериозното реструктуриране, започнало в средата на 2010 г. До края на март 2013 г. се очаква да бъдат продадени повече от 800 000 автомобила на концерна в Европа. Реализираните коли са по-малко в сравнение с предишни постижения, но пазарът остава труден. Toyota бе на печалба за последно през 2007 г., когато постигна рекорд от почти 1,3 милиона реализирани коли в 56-те държави от европейския регион. Сега се разчита на последните мерки, както и на ръководството на Льорой да помогне за повишаване на резултатите. 55-годишният французин работи в Toyota от 1998 г.

През първата половина на финансовата година, приключила на 30 септември, продажбите на Toyota Европа се повишиха с 14,1% до 412 000. Оперативната печалба бе 114 милиона евро.

Убеден съм, че ще продължим тази тендеция – допълни Льорой.

Toyota Европа разчита за планираните резултати не само на продажби. Компанията направи доста промени, като премести производството на Auris например от Турция във Великобритания, за да може турският завод да прави Corolla за местния пазар, Централна и Източна Европа. Така се избягва далеч по-скъпата и сложна опция компактният седан да се внася от Япония и Южна Африка.

67% от продаваните на Стария континент автомобили на Toyota се произвеждат от фабриките на компанията в Европа. По заводите продължава да се работи и да се разширяват, за да се намали още повече зависимостта от Япония, откъдето все още се внася сериозен брой части.

До началото на 2015 г. пък целта е да се достигнат продажби от 1 милион коли (плюс реализираните модели на Lexus). Японският автомобилен производител иска и да повиши дела си на европейския пазар – от около 4,2% през 2011 г. до 5,5% през следващите години.