Спортният директор на Торо Росо Франц Тост смята, че въвеждането на клиентски шасита във Формула 1 няма да доведе до драстично намаляване на разходите в спорта. От доста време босовете в Гран при обсъждат подобна възможност, която би помогнала на малките тимове да оцелеят, тъй като ще си купуват готови шасите, което ще им спести средства за дизайн и конструкция. От друга страна обаче според Тоест за закупуването им също ще трябва да се плаща сериозна сума и цялостния ефект от въвеждането им е спорен.
„Това би бил добър начин за нов тим да започне във Ф1, както беше случая с Торо Росо, коментира Тост. – Но понастоящем имам усещането, че хората подценяват разходите, които би имал един клиентски тим. Няма да е толкова евтино, колкото те си мислят. Ако искаш да бъдеш конкурентноспособен клиентски тим, ще трябва да купиш шаси от водещ отбор. А това ще изисква доста пари и няма да е безплатно. Цялостният бюджет ще трябва да е около 40-50% от този на големите отбори. От една страна ще е по-евтино, защото няма да има разходи за въздушен тунел, изследване и развитие, но от друга частите ще трябва да се направят, а това ще струва пари.”
В момента малките отбори разполагат с 3-4 пъти по-малки бюджети от големите и няма как да бъдат конкурентни в битката за челните позиции. И ако сметките на Тост са верни, то въвеждането на клиентските шасита ще е безсмислено.