Целта на пилотите на Торо Росо – Пиер Гасли и Брендън Хартли, ще бъде да стигнат до 3-ата част на квалификация за Гран при на Япония, след като те използват новата 3-а за сезона спецификация на задвижващата система на Хонда. Това заяви спортният директор на тима Франц Тост.
Новият агрегат беше изпробван за първи път в петъчните тренировки за Гран при на Русия в Сочи, а сега на Сузука ще бъде ползван през целия уикенд. За него се смята, че е по-мощен от този на Рено с около 20 конски сили, като сумарна му мощност е над 910 конски сили.
„С 3-ата спецификация на двигателя трябва да стигнем до Q3, заяви Тост. – Трябва задължително да сме пред Заубер, защото те ни поставят под голямо напрежение в битката за по-предна позиция при конструкторите.“
Спортният директор на Хонда Масаши Ямамото заяви, че се е надявал пускането на новата версия на мотора да стане по-рано през сезона, но нуждата от още работа по надеждността и представянето малко са отложили дебюта му.
„Не сме толкова бързи в развитието, колкото бихме искали да бъдем, каза японецът. – Напоследък всичко по мотора ни е много по-добро, особено по отношение на горивната камера. Подобрихме я и всичко по двигателя вече е завършено.“