Торо Росо планира интензивно развитие на болида си STR9 не само за Гран при на Испания, но и за следващите три старта в календара на Формула 1.
Надпреварата на пистата Каталуния до Барселона традиционно слага начало на „европейския сезон” в F1. Обикновено там се виждат първите сериозни промени по болидите, тъй като в началните стартове – извън Стария континент – няма възможност за кой знае колко големи новости. В Торо Росо са конструирали така плана си, че цялостният пакет подобрения да е наличен в Австрия през юни.
– Предстоят ни четири старта с доста сериозно развитие на колата. Ще имаме някои аерокомпоненти в Барселона, но след това сме планирали още стъпки за Монако, Канада и Австрия – обясни техническият директор Джеймс Кий пред Аутоспорт. – Затова и уикендите ще са доста натоварени. Разпределихме нещата по този начин, тъй като са включени доста големи механични промени. В Испания новостите ще са около една трета от целия пакет. Освен това не сме достигнали пълния потенциал на задвижващата ни система.
Жан-Ерик Верн отбеляза като доста свои колеги, че надпреварите в Европа са важни за пилотите заради по-малкото пътуване.
– Освен това всички познаваме трасето прекрасно и обикновено разликите между екипите са по-малки в сравнение с други писти. Там балансът и аеродинамиката имат голямо значение, конфигурацията не е твърде изискваща спрямо спирачките или двигателя – допълни французинът.
Данил Квят също е прекрасно запознат с пистата до Каталуния, от която обаче има и някои болезнени спомени. Точно там руснакът губи през 2012 г. еврокупата Формула Рено 2.0.
– Като цяло научих много ценни уроци на Каталуния. С нетърпение чакам състезанието там и стартовете в Европа въобще, тъй като се чувствам значително по-удобно. Конкретно на испанската писта трябва да се намери оптимален компромис за бързите и бавни секции на конфигурацията. Нямам представа как ще пасне на STR9, но по принцип вървим добре през високоскоростните завои – каза още Квят.