Във връзка с предстоящото домашно състезание на Ферари на Монца от отбора решиха да подредят десетте си най-значими надпревари на италианското трасе в рубриката „Топ 10 Монца”. Под номер 6 Скудерията избра да постави Гран при на Италия от 2000 г., спечелена от Михаел Шумахер.
През този сезон борбата за титлите се води между Ферари и Макларън. Шумахер има силно начало на сезона, печелейки първите три състезания. До Гран при на Франция в средата на годината той води с 24 точки в генералното класиране при пилотите. Нещата след това състезание се обръщат и пет старта по-късно – преди Гран при на Италия – шампионът от последните две години Мика Хакинен е първи в класирането с шест точки преднина пред германеца. Остават още четири състезания до края на сезона, в които да се реши шампионатът, който не е печелен от пилот на Ферари в последните 21 години.
За Скудерията началото на уикенда на Монца започва добре: Шумахер и съотборникът му Рубенс Барикело са най-бързи в петъчните тренировки и в квалификацията. Шумахер стартира първи, Барикело втори, а Хакинен – от трета позиция.
Ето как описват състезанието от Ферари:
„Михаел не потегли добре, но стартът на Рубенс бе още по-лош и той бе изпреварен от Хакинен, (Дейвид) Култард и (Ярно) Трули. (Хайнц-Харалд) Френцен спря късно на Роджия, удряйки Рубенс и създавайки масова катастрофа (освен Френцен и Барикело отпадат още четирима пилоти при този инцидент, б.а.). За съжаление, от Джордан-а на германеца излетя колело, което уби маршала доброволец Паоло Гислимберти.
Следващите 11 обиколки бяха направени зад кола за сигурност, като пилотите и отборите не знаеха за трагедията. След рестартирането на надпреварата Михаел постепенно увеличаваше разликата с Хакинен. В последните обиколки германецът намали темпото, конкурентът му се доближи до него, но Шумахер поддържаше безопасна дистанция.
Това бе победа номер 41 за Михаел, с което той изравни постижението на Аертон Сена и се нареди втори в класирането за най-много победи, зад Ален Прост с 51.
– Не мога да намеря думи, с които да изразя това, което усещам в момента. Аз съм щастлив и изтощен – каза Михаел. – 41-вата победа в кариерата ми означава много за мен, но това е от моментите, в които не мога да отговоря на въпросите ви. Победата днес бе много емоционална, повече отколкото през 1998 г. Ние сме в Италия и пред феновете ни успяхме да се върнем в правия път след няколко трудни състезания, както показахме през целия уикенд. Не водим в шампионата, но тази победа е голяма стъпка напред. Има 500 човека, които работят за нас, и тази победа принадлежи на тях.
По това време Михаел не знаеше какво се бе случило на инцидента в първата обиколка, така че Жан Тод веднага изказа своите съболезнования от името на целия отбор на Ферари.”
След победата в Италия Шумахер печели и последните три състезания за сезона – в Съединените щати, Япония и Малайзия. Така той става шампион с отбора на Ферари за първи път през 2000 г. – първата от общо петте му световни титли с този екип, а Скудерията печели конструкторския шампионат последователно от 1999 г. до 2004 г.