Начало Лайфстайл Топ 10 състезания на Ферари на Монца: номер 5

Топ 10 състезания на Ферари на Монца: номер 5

44
0
Дженсън Бътън,Стефано Доменикали,Фелипе Маса,Фернандо Алонсо

Във връзка с предстоящата домашна надпревара на Ферари на пистата Монца от отбора решиха да публикуват допълнителна информация, свързана с тяхната история на италианското трасе. В рубриката „Топ 10 Монца” Ферари подрежда 10-те най-значими състезания за отбора на пистата. Под номер 5 Скудерията избра да постави Гран при на Италия през 2010 г., която бе първата и единствена до момента победа на Фернандо Алонсо за отбора на Ферари на италианското трасе.

Това бе първият сезон на испанеца в екипа от Маранело. Годината започна отлично за Скудерията – с двойна победа в първия старт в Бахрейн, като Алонсо бе на най-високото стъпало на подиума, а Маса – втори. Следващият успех за Ферари отново бе двойна победа – в 11 кръг от шампионата в Германия на пистата Хокенхайм (където Фелипе Маса пропусна съотборника си, след като получи съобщение от своя рейс инженер Роб Смедли, гласящо: „Фернандо е по-бърз от теб. Потвърди, че разбираш съобщението.”). Преди състезанието на Монца (шест кръга преди финала на сезона) Алонсо се намираше на пето място в генералното класиране при пилотите на 41 точки изоставане от водача тогава Люис Хамилтън.

Алонсо спечели полпозишън в квалификацията за Гран при на Италия, Дженсън Бътън се класира втори, а Фелипе Маса – трети.

Ето как описват надпреварата от Скудерията:

На старта Дженсън Бътън тръгна най-добре, изпреварвайки испанеца и влизайки със своя Макларън първи в първия шикан. Зад него Фелипе и Фернандо се докоснаха на излизане от втория завой, без никакви щети. На завой 4 Хамилтън се сблъска с Фелипе, повреждайки предната си дясна гума, което означаваше, че трябваше да отпадне. След това състезанието се превърна в битка между трима, като двете Ферари-та преследваха Бътън. Тримата постепенно се откъсваха напред: в 10-та обиколка англичанинът водеше пред испанеца с 0,669 сек, Фелипе бе на 1,568 сек, а Розберг – на 7,404 сек. Меките гуми, с които бяха всички пилоти на старта, не показваха никакъв знак за износване. Трафикът стана факторът в решението кога да се спре в бокса. За първите трима беше важно да излязат пред четвъртия пилот, за да не загубят време зад по-бавна кола. В 35-та обиколка спряха Розберг и Уебър, последвани от Бътън, Хюлкенберг и Шумахер. В този момент, когато пистата пред Фернандо бе чиста, той направи много бърза обиколка и веднага спря, механиците смениха гумите само за 3,4 сек, което бе достатъчно, за да излезе на пистата пред Макларън-а. Бътън атакува Фернандо, който се защити и влезе първи в първия шикан. В този момент Фелипе водеше, но беше негов ред да спре. Единственият, останал на пистата, бе Себастиан Фетел, който щеше да спре в предпоследната обиколка. След питстоповете Феранандо водеше пред Бътън, Маса, Фетел, Розберг, Хюлкенберг, Уебър, Кубица, Шумахер и Петров. Фернандо веднага натрупа няколко десети пред Бътън, така че разликата между тях в 45-та обиколка бе 3,7 сек. Междувременно Фелипе изоставаше с 5,5 сек от своя съотборник. В обиколка 49 разликата в челото нарасна на 4 секунди. Последната порция вълнение дойде в 51-вата обиколка, когато след недоразумение, докато се опитваше да затвори с обиколка Де ла Роса, Фернандо мина през бордюрите на 2-ри завой. Нямаше повреди по колата, така че испанецът успя да пресече финала пред всички останали за радост на феновете на трибуните.

– Победата на Монца зад волана на Ферари е нещо специално, което аз мога да сравня единствено с победата си пред домашна публика в Барселона през 2006 г. – каза Фернандо. – Чувството на подиума беше невероятно: какво море от хора, толкова много знамена! Топлината на феновете ме изненада още от първия момент, в който дойдох тук в четвъртък. Искам да посветя тази победа на тях и страстта, която крепи феновете на Ферари.” 

След победата на Монца последваха още две за Алонсо – в Сингапур и Корея, като шампионата за 2010 г. се реши в последното състезание в Абу Даби между испанеца, Себастиан Фетел и Марк Уебър. Фетел и отбора на Ред Бул спечелиха титлите, Алонсо завърши втори в шампионата при пилотите, а Уебър остана трети.