След 69 обиколки през първия ден тестове на испанската писта Херес Фелипе Маса бе девети в подреждането от общо 12 пилоти, но това не притесни нито Ферари, нито пилота, тъй като целите през първите дни на трасе с новия болид не са гонене на време. F2012 стъпи за първи път на асфалта и поне засега не създава особени грижи на тима.
– Този автомобил представлява съвсем различна посока на развитие в сравнение с предишната ни кола. В нея има съвсем други концепции, нови дори за нас и изискващи далеч повече фино изпипване. Ето защо изобщо не сме се занимавали с хронометрите, а предпочетохме да се концентрираме върху събирането на възможно най-много данни, за да сме наясно с поведението на автомобила колкото се може по-скоро – сподели главният конструктор Никола Томбазис.
За дистанцията от около 300 км Ферари изпробваха доста различни решения и ще продължат по същия начин работата си в теста. Томбазис пък отново защити автомобила, след като появата му на бял свят предизвика твърдения, че е грозен.
– Решихме, че единственият начин да направим стъпка напред е да сме далеч по-агресивни в дизайна на автомобила. Истина е, че пристигането на Пат [Фрай] в ролята на технически директор изигра сериозна роля за промяната, но посоката вече бе инициирана като цяло от екипа. Ясно е, че е твърде рано да се твърди дали ще печелим тази година или не, но поне никой няма да може да ни обвини, че сме били плахи в конструкцията на колата – добави инженерът.