Тойота обмисля завръщане в световния рали шампионат след 15-годишно отсъствие. Това сподели президентът на Тойота Моторспорт Йошиаки Киношита в разговор за австралийско издание.
Смята се, че проектът включва разработването на Ярис според правилата на WRC с 1,6-литров турбодвигател. Ако бъде осъществен, той ще се осъществява заедно с програмата за прототипи, чийто дебют на писта бе осъществен по-рано през юни на 24 часа на Льо Ман.
– Финалната ни цел е WRC програма. Надяваме се да сме готови до 2014 г. Трябва да повишим нивото си. Нужни са ни двигатели и хомологации за група А. Не е ясно какво крие бъдещето, но е необходимо да подготвим рали проект. Водихме много преговори с ФИА. Връщането във WRC изисква няколко допълнителни стъпки. Спряхме да се състезаваме там през 1999 г. и повечето хора напуснаха, така че изгубихме и вътрешното ноу-хау на компанията. Нужно е да подготвим агрегати, да хомологираме шаси и да изградим отново базата си – обясни Киношита.
Тойота се състезава в световните ралита в продължение на десетилетия, докато се превръща в суперсила в началото на 90-те години на ХХ век.
Карлос Сайнц спечели титлата през 1990 г. с Тойота Селика GT-Four, стана шампион за втори път през 1992 г., а Юха Канкунен и Дидие Ориол взеха короните през 1993 и 1994 г.