Президентът на международната автомобилна федерация Жан Тод не е сложил подписа си под новия договор Конкорд, защото не е съгласен с всички предложени в него клаузи. Контрактът урежда финансовите отношения между тимовете, носителя на търговските права и ФИА. Новият вариант трябва да започне да действа от следващата година.
Тод изрази мнение още преди месеци, че самото предоставяне на правата върху Формула 1 на Бърни Екълстоун за 100 години (което извърши неговият предшественик Макс Мозли) не е безспорно и очевидно сега се опитва да промени някои клаузи в отношенията на ФИА и ФОМ.
В същото време още няма договор и между Бърни и Мерцедес. Според немския вестник Ди Велт Ники Лауда вече е посредник в преговорите, но те са доста тежки заради отказа на Екълстоун да третира компанията като участник с традиции в спорта.
Спортният директор на Мерцедес Норберт Хауг е определил преговорите като конструктивни, но според Ди Велт няма напредък и е напълно възможно от следващия сезон Формула 1 да бъде без Мерцедес.
Хауг отхвърля подобен вариант, но според други публикации, все по-вероятен става вариантът компанията да остане в спорта само като доставчик на двигатели. За тях в Щутгарт ще получава пари и евентуално ще спонсорират тима на Рос Браун.
Решението на компанията завиди в известна степен и от избора на Михаел Шумахер дали да остане в спорта. Няма да бъде изненада, ако още на Спа той обяви своята окончателна раздяла със спорта.
В началото на юли Екълстоун заяви, че комерсиалните договорености са напълно завършени и всички са напълно съгласни с новия Конкорд, но позициите на Мерцедес, а и на ФИА очевидно не са изгладени и договор няма.