Техническият директор на Макларън Пади Лоу изобщо няма да пътува с отбора за първата надпревара от сезон 2013 г., а в края на годината ще се присъедини към Мерцедес, твърди публикация в британския вестник Гардиан.
Историята около Лоу и отиването му в Бракли се появи броени дни преди представянето на новия MP4-28 в Уокинг в края на януари. Той бе изтеглен от презентацията с обяснението, че предпочел да се съсредоточи върху непосредствената си работа по автомобила. Началникът на Мерцедес в F1 Рос Браун пък обясни, че разговорите с Лоу били част от план за евентуалното му оттегляне.
Сега се твърди, че сделката на инженера със съперниците от Бракли е сключена. Идеята за привличането му била да наблюдава прехода в Мерцедес към правилата за 2014 г., когато двигателите ще са абсолютно нови. Според публикацията присъствието на Лоу обаче няма да доведе до напускане на Браун, тъй като Рос бил изгладил различията си с председателя на борда на тима от F1 Ники Лауда. Благотворното влияние и върху двамата било дело на последното попълнение в началническите редици на щутгартския концерн – моторспорт директорът Тото Волф, който сам призна наскоро, че неговото идване в комбинация с пристигането на Лауда и Люис Хамилтън е предизвикало повече от достатъчно вълнения.
Лоу остава в Макларън през 2013 г. според условията на договора си, но не се очаква да работи – поне не и върху нещо съществено. Освен това ще изкара период, в който няма да е дори във фабриката (задължителни шест месеца извън системата за инженери от неговия ранг) преди да отиде в Бракли. Това означава, че техническият директор на отбора от Уокинг на практика трябва да напусне през юни.
Неясно остава бъдещето на Браун, въпреки че той явно не е заплашен от привличането на Пади Лоу. Говори се, че англичанинът може да бъде освободен, ако Мерцедес не запишат сериозен прогрес тази година в F1.
В материала се споменава също така, че Макларън ще обмислят опция за нови двигатели през 2014 или 2015 г. Тимът вече трябва да плаща агрегатите си и няколко пъти се разпространяваше слух, че има вероятност да се върне към мотори Хонда. И от Уокинг, и от японския производител обаче отричаха твърденията всеки път.