Тим Гос е новият технически директор на Макларън, съобщиха официално от отбора.
Това на практика е потвърждение на новината, че заемалият досега поста Пади Лоу ще напусне екипа от Уокинг.
Гос досега бе директор на инженерния отдел. Той се присъединява към Макларън през 1990 г. като развоен инженер, а последното му повишение датира от януари 2011 г.
– Доволен съм, че ми бе предложен постът на технически директор на Макларън – една от най-престижните позиции в глобалния автомобилен спорт изобщо. Нямам търпение да допринеса за бъдещите успехи на екипа в тази си роля. Ще продължа да водя конструкторските дейности, ще подобряваме още техническите и инженерните си департаменти заедно с Мартин [Уитмарш], Джонатан [Нийл], Сам [Майкъл], Нийл [Оутли] и всички останали в Макларън, които са невероятни опитни хора – коментира Гос.
Шефът на тима Уитмарш допълни, че поздравява инженера за новата позиция, която той заслужава след повече от 20 години изключителна работа за Макларън.
– Неговата тиха и ненатрапчива личност крие невероятен състезателен дух и огромен опит, комбинирани със страхотно ниво на познания. Малко известен факт е например, че през последните 23 години той има жизненоважен технически и инженерен принос за спечелването на пет от 12-те корони на Макларън при пилотите и три от осемте титли при конструкторите. Убеден съм, че Тим ще продължи да ръководи екипа компетентно и в разширената си роля. Това е съвсем логична еволюция в неговата вече много успешна кариера. Решението ни с Джонатан да му предложим този директорски пост бе изключително лесно постигнато и демонстрира две неща: стабилната и логическа последователност на планиране, което е в основата на структурата на висшия инженерен персонал, както и отдадеността ни на това да развиваме собствените си кадри, позволявайки на таланта и уменията им да се развият максимално в благоприятна среда – допълни той.
В края на изявлението си Уитмарш посочи, че Пади Лоу ще изпълнява „различна роля“ до края на годината, както и че той е бил успешен технически директор.
Особено обширното обяснение за приемствеността и логичното продължение на кариерата на Гос обаче е в противоречие със случилото се в Макларън, където не очакваха да загубят и техническия си директор на настоящия етап. Темата за Лоу и отиването му в Мерцедес утихна след представянето на МР4-28 в края на януари до днес, когато в публикация в британския Гардиан бе заявено, че инженерът със сигурност е сключил сделка с Мерцедес. Съобщението от Уокинг за повишението на Тим Гос потвърди новината.