Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари пред Мерцедес и в третата свободна тренировка

Ферари пред Мерцедес и в третата свободна тренировка

27
0
Dacia

Пилотите на Ферари бяха по-бързи от съперниците от Мерцедес и в третата свободна тренировка за Гран при на Русия. Себастиан Фетел оглави класирането, следван от съотборника си Кими Райконен.

Валтери Ботас и Люис Хамилтън отново бяха трети и четвърти. Времето на финландеца бе с 0,363 сек по-слабо от това на Фетел.

19 градуса температура на въздуха и 34 на пистата, лек бриз и минимален шанс за дъжд – метеорологичните условия в началото на последната свободна сесия в Сочи бяха чудесни. Преди тренировката стана ясно, че екипът на Хаас е решил да се върне към Брембо, след като във вчерашните тренировки изпита спирачки с материал на Карбон Индъстри. Пилотът на американския тим Кевин Магнусен бе първият състезател, излязъл от питлейна, последван от Даниел Рикиардо, като и двамата бяха с гуми софт.

Със софт започна подготовката си и тимът на Мерцедес, като от бокса пръв излезе Валтери Ботас. През това време Данил Квят записа първото време в сесията – 1:38.373 мин. Люис Хамилтън бе предупреден по радиото да внимава за двата оранжеви блока на излизане от втори завой. Те бяха поставени там с цел състезателите да не печелят предимство при подхода към следващата крива. Ако някой излезе настрани на това място, ще му се наложи да се върне на трасето на зиг-заг, преминавайки между блоковете, което ще елиминира какъвто и да е прогрес, спечелен с подобна маневра. Рейс директорът Чарли Уайтинг изпрати уточнение към отборите тази сутрин. Постановено бе също така, че пилотите не трябва да намаляват в 12-13-и завой по време на квалификацията в опит да намерят пролука в трафик.

Квят излетя от пистата в 15-и завой, успявайки да продължи. Междувременно Кими Райконен излезе начело с 1:35.610, следван от Себастиан Фетел (+0,191) преди Ботас да се вклини помежду им. Автомобилите на Мерцедес вече бяха с ултрасофт, както и Ферари. Фетел даде най-добро време – 1:34.933. Хамилтън се нареди четвърти, на 0,767 сек от времето на германеца, докато Ботас се доближи на 0,420 до Себастиан.

В следващите опити Хамилтън излезе пръв с 1:34.828 мин – с 0,105 сек по-добро от това на Фетел. Пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен заемаха пета и шеста позиция, а двама пилоти – Магнусен и Джолион Палмър – все още нямаха записани времена в средата на сесията.

Ромен Грожан отново не бе доволен от автомобила си.

„Не знам какво да правя”, обади се той по радиото, след като се изпързаля във втори завой. „[Серхио] Перес напълно ме блокира в последния сектор и гумите ми бяха твърде студени. Изцяло загубих и сцепление в предната част от 15-и завой нататък.”

20 минути преди карирания флаг Ферари и Мерцедес отново бяха на пистата с нови гуми ултрасофт. Този път Ботас стана пръв – с 1:34.681 (-0,147 сек от времето на съотборника му). Хамилтън се отказа от бързия тур заради нестабилност на задната част в 16-и завой и излизане от трасето в 17-и, след като бе дал по-бърз среден сектор. След това обаче Райконен излезе начело (1:34.338), а Фетел подобри постижението му до 1:34.001.

От Рено пък потвърдиха, че трябва да сменят задвижващата система в автомобила на Джолион Палмър преди квалификацията.

На трасето Верстапен се бе изкачил до пето място (+1,451 от Фетел), следван от Фелипе Маса, Рикиардо и Ланс Строл. В последните минути Хюлкенберг стана седми пред Даниел, Карлос Сайнц, Магнусен.