Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас заеха първа и втора позиция в последната свободна тренировка за сезон 2017 г. във Формула 1. Трети и четвърти се наредиха съперниците им от Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел, като постижението на финландеца бе с 0,530 сек по-слабо от това на Хамилтън.
.@ymcofficial looking 👌#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1Finale pic.twitter.com/2S8LSMh0uB
— Formula 1 (@F1) November 25, 2017
We’re off for #FP3: this isn’t going to be a hugely representative session: the crucial one was #FP2 yesterday.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 25, 2017
Температурата на въздуха бе 26 градуса в началото на сесията, тази на пистата – 43. Себастиан Фетел пръв излезе на трасето (с гуми ултрасофт), последван от Паскал Верлайн и Валтери Ботас (и двамата със софт).
Щофел Вандоорн записа първото време в тренировката – 1:41.103 мин. Белгиецът и съотборникът му в Макларън Фернандо Алонсо започнаха работата си с гуми ултрасофт.
Метеорологичните условия означаваха, че финалната свободна тренировка във Формула 1 за 2017 г. нямаше да помогне особено много в подготовката за квалификацията и състезанието в Абу Даби. И битката за разпределение местата на грида, и надпреварата се провеждат привечер, когато температурите – особено тази на асфалта – падат значително. Все пак сесията бе възможност за пилотите от втората половина на колоната да натрупат километри.
Кими Райконен пръв от състезателите на големите екипи направи обиколка за време – 1:38.999 мин (с ултрасофт). Също с най-меките гуми Фетел бе по-бавен с 0,153 сек от съекипника си. Ботас се нареди трети, на 0,206 сек (също с ултрасофт), като той допусна сериозна грешка в бързия си тур. И Люис Хамилтън започна работа с най-меката смес, давайки най-силно постижение – 1:38.702 сек (0,297 сек по-бърз от това на Райконен).
„Колата дърпа леко наляво на правата“, съобщи Фетел по радиото. От питуола на Ферари отговориха, че са приели информацията. През това време Ботас оглави класирането с 1:38.637 мин, изпреварвайки само с 0,065 сек съекипника си. Веднага след това Хамилтън си върна челната позиция с почти половин секунда по-силно постижение спрямо това на Валтери – 1:38.159.
Hamilton goes P1 with a 1:38.159s 🔥
#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1Finale #FP3 pic.twitter.com/S0IZcOkiYA
— Formula 1 (@F1) November 25, 2017
„Фетел току-що излезе много широко в излизането от първи завой. Не знам дали е позволено“, каза Хамилтън на тима си. Според екипа му изкуствената трева забавяла излезлите от траекторията, но според Люис съперникът му от Ферари бил прескочил тази граница.
Англичанинът каза още по радиото, че е излязъл настрани на пети завой и има много прахоляк по гумите си.
Почти в средата на сесията на трасето изведнъж „кацна“ чадър. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, а един от маршалите успя бързо да прибере търкалящия се на вятъра предмет.
☂️ VSC: There’s an umbrella on the track! #AbuDhabiGP 🇦🇪 #FP3 pic.twitter.com/4L0pANHi9w
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 25, 2017
Чадърът предизвика оживление сред екипите, но не доведе до сериозни проблеми на трасето. „На 11-и завой има хубава сянка, ако някой се интересува“, пошегува се Кевин Магнусен по радиото.
Тренировката се развиваше обичайно. Зад пилотите на Мерцедес и Ферари се бяха наредили тези на Ред Бул, като Даниел Рикиардо бе пети, пред съекипника си Макс Верстапен. Фетел успя да излезе втори, но съотборникът му бе още по-бърз и даде първо време – 1:38.157, само 2 хилядни от секундата пред Хамилтън.
Алонсо даде шесто време (+1,211 от Райконен). Хамилтън пък не се бави и отново излезе начело с 1:37.627 мин, а Ботас отново даде второ постижение, на 0,273 сек зад него. Алонсо междувременно вече бе пети в подреждането.
„Не е за вярване. Толкова трудно се кара. Прибирам се. Няма никакъв смисъл“, оплака се Верстапен от колата си.
„Не искаш ли още една обиколка?“
„Не, не искам“, категоричен бе холандецът.
Макс остана шести в подреждането, зад съекипника си Рикиардо. Хамилтън бе най-бърз, следван от Ботас, Райконен и Фетел.
And the final timing screen for #FP3 at the #AbuDhabiGP 👇 pic.twitter.com/UaZDV8d2WT
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) November 25, 2017