Тестовете с настоящите коли помагат на Пирели в подобрението на смесите за 2014 г. и развитието на тези за 2015-та, заяви спортният директор на компанията Пол Хембри.
След връщането на тестовете по време на състезателната година отборите разполагат с 4 двудневни изпитания, като всеки един екип трябва да посвети 1 ден от тренировките на работа с Пирели. Първите изпитания се проведоха след Гран при на Бахрейн, като Мерцедес, Уилямс и Катерам работиха с доставчика на гуми. Тогава компанията тества 8 нови конструкции, 6 нови смеси, както и експериментални гуми за 2015 г., с които направиха 110 обиколки. Основна промяна през следващата година ще е премахването на чохлите, с които отборите загряват гумите преди пилотите да излязат на пистата.
– Възможността да изпробваме нови решения върху настоящите коли след състезание е огромна стъпка напред за разлика от изпитанията с тригодишен автомобил. Много ни помогна да проверим няколко особени параметъра с настоящите коли. Трупаме знания за следващата година. Карахме с гумите, без да са предварително загрети в чохли и трябва да напишем технически доклад до ФИА за това. Също така тестваме и нови конструкции – коментира Хембри.
Той обясни, че трябва да се намери решение на проблема с тестовете на мокро трасе.
– Ако колите са толкова бързи, колкото очакваме (през следващата година), тогава има няколко неща, които искаме да променим в контактната площ, за да намалим концентрацията (на натоварване) в центъра. Също така работим върху отделянето на по-малко парчета гума, като това (настоящите смеси – б.а.) е временното ни решение. Ако трябва да работим повече върху гумите си за мокра писта, не знаем как да го направим, защото можем да правим ограничено количество симулации. Трябва да се тества на мокро трасе. Направихме стъпка напред с гумите за мокро през тази година. Но ако е необходимо да правим още нещо, вероятно ще се наложи да отидем при отборите и да им кажем, че трябва да уредим допълнителна сесия – добави Хембри.
Вторите изпитания за сезона ще се проведат след следващата надпревара – Гран при на Испания – на 13 и 14 май. Заубер и Торо Росо ще посветят първия ден от тестовете на работа с гумите и Пирели, а Макларън и Форс Индия ще работят с компанията през втория ден. Следващите тренировки са на Силвърстоун на 8 и 9 юли, когато Пирели ще работят с останалите четири отбора – Ферари, Лотус, Ред Бул и Маруся.