Промяната в тестовете на задните крила не е заради Ред Бул, твърди немският уебсайт f1-insider.com. Отборите от Формула 1 получиха във вторник техническа директива от ФИА, че натоварването при две от изпитанията върху този елемент ще бъде удвоено. Веднага бе направена връзка с реплика на Люис Хамилтън след квалификацията за Гран при на Испания – той спомена „огъващо се“ задно крило на Ред Бул-а. Според седемкратния световен шампион то донесло 0,3 сек подобрение във времената на Макс Верстапен. Впоследствие шефът на екипа от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер заяви, че RB16B е преминал всички тестове на ФИА и от федерацията нямат никакви претенции срещу отбора му.
Сега обаче се появи твърдението, че Ред Бул изобщо не е причината за издаването на техническата директива. Според немския журналист Ралф Бах целта й е екипът на Алпин. Тяхното крило се огъвало прекалено
Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко коментира, че в Милтън Кийнс изобщо не се притесняват от новите тестове. Те трябва да влязат в сила от 15 юни.
„Тото Волф е казал на Люис да го спомене това. Но ние сме спокойни. Преминали сме всички тестове и ще продължим да ги изпълняваме и в бъдеще. Това само показва колко сериозно ни приемат Мерцедес“, коментира австриецът.
Марко и Волф си разменят реплики посредством медиите от доста време. Шефът на Мерцедес в F1 нарече наскоро съветника на Ред Бул „мрънкало“.
„Постоянно мисли, че целият свят крои конспирации“, каза Волф.
След това Марко заяви, че от Мерцедес дават двойни заплати на хората си в Бриксуърт, за да не напускат или поне да не ходят в новата компания на Ред Бул за задвижващи системи. Волф сподели, че от Милтън Кийнс предлагат огромни възнаграждения и въпреки това от 100 души само 15 щели да напуснат. Той каза също така, че изграждането на подобна компания изисква време и наливането на повече пари в проекта няма да го ускори.
Ready to return to the famous streets 🇲🇨 We asked one of the locals for a tour back in 2017 😉 pic.twitter.com/1tTDoXjwDf
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) May 13, 2021