С помощта на пресслужбата на Allianz в Мюнхен ClubF1 ви запознава с важни детайли от съвременната Формула 1
Издръжливостта и сигурността на материалите играе важна роля в успехите или провалите във Формула 1. Всяка надпревара е изпитание за автомобили и детайли. Материалите са от изключително високо значение и за сигурността на пилотите. Екипите от своя страна се интересуват от продължителността на живота на отделните компоненти, като това става все по-важен фактор и от гледна точка на финансите.
Понякога светът на Гран при се редуцира до впечатляваща игра на цифри. Когато един болид ускорява през завоя Копс на Силвърстоун например (който е след старт-финалната права) скоростта достига 300 км/ч. В този момент оборотите са около 19 000 в минута, едно бутало “изминава” 25 метра в секунда, всмукват се 550 литра въздух, извършват се приблизително 15 000 операции засягащи отчитането на данни и от колата, и от двигателя. При натискане на спирачките само за секунда дисковете буквално се нажежават – температурата им достига 1000 градуса по Целзий. Трансмисията трябва да работи въпреки силните вибрации, при това е необходимо да е издръжлива: на състезание предавките се сменят приблизително 2600 пъти; на някои по-особени като характеристики трасета (като Монако например) броят на смените стига 3100.
Цялостното представяне на автомобила е използване на възможностите му до самия лимит. Всяка част от него е подложена на огромно натоварване. И при това положение трябва пилотът да знае, че компонентите ще издържат.
Скъпи високотехнологични материали като карбон, магнезий и титан позволяват създаването и произвеждането на части за колите от Гран при. Над 60% от един такъв автомобил например е изграден от композитни материали – карбонови нишки. Всички те имат предимството да са леки и в същото време изключително издръжливи. Въпреки качествата им всеки елемент се подлага на безброй тестове след като бъде произведен. Втората проверка е след състезание и – пак въпреки качествата на материалите – немалка част от компонентите се сменят. Съединителят например се сменя за абсолютно всякя надпревара. Причината е желанието да се предотврати възможно превъртане на колелата на старта. За няколко секунди в този момент дисковете на съединителя започват да “светят”, нажежени до червено. Друг пример: …..