Доставчикът на гуми Пирели ще предостави на отборите прототипи на гумите си за 2013 г. в петъчните тренировки за Гран при на Бразилия. Смесите и конструкцията на гумите за следващия сезон ще бъдат различни и по този начин отборите ще могат да получат основна информация за тях преди същинските тестове през февруари.
– Ще поднесем прототип на новите гуми в Бразилия, за да могат отборите да ги изпробват. Това ще бъде изключително ценна възможност за тях като финализират колите си за догодина, защото няма тестове до февруари. Смесите и конструкциите ще са различни, което означава, че новите гуми ще имат по-широк работен прозорец, а някои смеси ще са малко по-агресивни. Все още не сме решили какво ще е съотношението между тях и заради това ги наричаме прототипи. Но те ще бъдат показател за основната ни идея в конструкцията за следващата година – коментира моторспорт директора на Пирели Пол Хембри.
За самото състезание на Итерлагос тази година Пирели ще доставят твърди и медиум гуми. Пистата Интерлагос е една от най-късите, но същевременно една от технически най-предизвикателните в календара. Тя е дълга 4,309 км и се състои от бързи завои, фиби и сериозни промени в денивелацията.
Настилката е неравна, което затруднява гумите при намирането на тракция и натоварва пилотите. Състезанието продължава 71 обиколки, а миналогодишният победител Марк Уебър изпълни стратегия с 3 спирания в бокса.
Пистата не натоварва спирачките. Голямата разлика между високоскоростни и бавни завои, промяната на денивелацията и голямата надморска височина усложняват намирането на подходящи настройки. Необходимо е да се направи подходящ компромис между високо и ниско ниво на притискане. Последният сектор на трасето е един от най-важните за времето в обиколка и тенденцията е той да бъде с приоритет по отношение на настройките.
Тест пилотът на Пирели Лукас Ди Граси описа трасето така:
– Интерлагос е една от любимите ми писти. Тя има по малко от всичко, множество промени в релефа и добър ритъм. Мисля, че трасето е с най-високата надморска височина в календара, около 700 м, което сериозно влияе както на притискането, така и на мощността на двигателя. От гледна точка на гумите хард и медиум би трябвало да са добре. Въпреки че настилката е много неравна, Интерлагос няма да износва много гумите. Завоите не са толкова бързи и няма да са толкова натоварващи за смесите както Сузука например. По-бързите гуми ще са медиум, които вероятно ще са най-добри за квалификацията. Предполагам, че стратегията ще бъде с едно или две спирания в бокса. Единственото, което не може да се предвиди е заплахата от дъжд. Но това може да направи надпреварата дори по-интересна след като шампионата още не е решен.