Ромейн Грожан най-после завърши състезание и се възползва максимално от агресивната си стратегия в Гран при на Китай, докато Кими Райконен загуби множество позиции, след като гумите му се износиха прекалено много и отиде чак 14-и на финала. И двамата пилоти бяха с по две спирания в бокса – тръгнаха със софт и след това използваха по два комплекта медиум.
– Избрахме този вариант, тъй като изглеждаше по-бързата стратегия – заяви Райконен. – До последните десет обиколки всичко беше наред, но накрая гумите просто се съсипаха. Бях зад Фелипе [Маса] доста дълго време и не успях да го изпреваря, тъй като не бях достатъчно бърз на местата, където това можеше да стане. Дори и да го бях задминал обаче, не мисля, че щеше да има кой знае каква разлика за крайния резултат. Темпото ни в състезанието бе добро, просто рискът със стратегията не се получи – допълни той.
Отборът ще анализира внимателно данните, за да провери дали три спирания в бокса нямаше да са по-добър стратегически вариант за Кими.
Грожан обаче завърши шести, след като в първите два старта не финишира. Той призна, че е допуснал грешка в битката си с Марк Уебър и е загубил позиция, но като цяло бе доволен от състезанието си.
– Колата вървеше страхотно, а отборът свърши невероятна работа, за да постигнем такова голямо подобрение в сравнение с петъка. Да се боря с Макларън и Ред Бул е невероятно усещане. Винаги има какво още да се доизпипа, така че се надявам тепърва да водим битки в топ 5 и евентуално да се борим за подиуми – сподели французинът.