Новата кола на Дженсън Бътън и Серхио Перес вече е налице и веднага бе погледната под лупа от експерти и специалисти във Формула 1. Ето накратко техническите характеристики на болида МР4-28:
Шаси:
Монокок: изработен от карбон със странични и фронтални структури, както и с осигурителна клетка за пилота, произведен от Макларън
Предно окачване: система от торсионни щанги и амортисьори в конфигурация пулрод, горни и долни носачи във формата на А-рамена, джанти Еnkei
Задно окачване: система от торсионни щанги и амортисьори в конфигурация пулрод, горни и долни носачи във формата на А-рамена, джанти Еnkei
Силово предаване: полуавтоматична трансмисия с корпус от карбон, 7-скоростна плюс задна
Охлаждане: разделени воден и маслен радиатори намиращи се в страничните кутии, охлаждани от въздушния поток при движение
Електроника: Стандартна електроника на MES-Microsoft
Спирачна система: карбонови дискове и накладки, апарат на Akebono, мастер цилиндър на Akebono
Кокпит: сваляща се седалка с анатомична форма от карбон със шест или осем точкови колани, волан с планки за превключване на скоростите и възможност за управление на горния сегмент на задното крило.
KERS: свързан с двигателя генератор с батерии за съхранение на енергията, генератор и електроника на Мерцедес-Бенц
Тежест: 642 кг с пилот, камери и баласт (2012: 640)
Двигател:
Обозначение: Mercedes-Benz FO 108F
Конфигурация: 2,4 л обем, V8
Цилиндри: 8
Клапани: 32
Обем: 2.400 куб см
Тежест: 95 кг
Ъгъл между цилиндрите: 90 градуса
Максимални обороти: 18.000 об/мин
Бензин: ExxonMobil
Смазочни материали: Mobil 1
Мощност: над 750 к.с.