Главният състезателен инженер на Рено Алан Перман направи обичайния си технически разбор след свободните тренировки в Абу Даби.
– Каква е оценката за днешния ден?
– Напълно нормален петък за нас, нямаше драми. Работихме по обичайната си програма: настройване на колата в първата сесия, а във втората – сравнение на гуми и серии с много гориво.
– Как се справя екипът на смрачаване с намаляването на дневната светлина?
– Ситуацията е малко странна, защото е съвсем различна, отколкото на останалите писти. По принцип температурите във втора сесия се качват, а тук падат. Привечер намалението бе около 9 градуса, а това означава много повече сцепление. Затова трябва много да се внимава с промените по автомобилите.
– Как се представиха двата типа гуми?
– Изглеждат сравнително добре. Както и очаквахме, износването на меката смес е доста високо, но това ще се промени с наслагването на каучук върху трасето. Нямахме проблеми със загряването на която и да е от двете спецификации.
– Какво ще опитате да подобрите тази вечер?
– На тази писта трябва да се пазят задните гуми. Но ако отидем твърде много в тази посока с реглажите, ако направим болида прекалено удобен за каране, това ще ни струва време за обиколка. Днес бяхме сравнително доволни от баланса, но все още ще го изпипваме утре, за да намерим точния компромис между квалификацията и състезанието.