Изпълнителният директор на инженерния отдел в Рено Пат Саймъндс направи технически анализ на свободните тренировки на Фернандо Алонсо и Нелсън Пикет, публикуван в прес рилийса на тима. Разясненията му изясняват картината в тима преди първия старт от Формула 1 за 2009 г. в Австралия.
Условия на пистата:
– Както винаги в Мелбърн има множество поддържащи състезания и пистата бе в сравнително прилично състояние в началото на първата тренировка. Като се има предвид това, трябва да се знае и че сесията се проведе доста късно през деня, така че тенденцията бе за изстиващ асфалт, което трябваше да се вземе предвид.
Баланс на шасито:
– Автомобилът не бе толкова добре балансиран, колкото ни се искаше. Задната част занасяше твърде много днес и върху това трябва да се съсредоточим.
Поведение на гумите:
– По-твърдите гуми трудно достигат [оптимална работна] температура. Меките са с добро представяне от първа обиколка, но след това имат значителен грейнинг.
Получени проблеми:
– Имаше електрическа повреда в автомобила на Фернандо сутринта, което малко ограничи обиколките му. Като цяло обаче R29 нямаше проблеми.
Изгледи за останалата част от уикенда:
– Целта ни е да се съсредоточим върху баланса на автомобила, за да преодолеем нестабилността на задницата на това нелеко трасе.