Главният състезателен инженер на Рено Алан Перман обобщава първите свободни тренировки за Гран при на Сингапур на Роберт Кубица и Виталий Петров.
– Какви бяха условията днес?
– По време на първата сесия бе доста мокро, така че докато Виталий учеше пистата и работеше колкото може в тези условия, то с Роберт се фокусирахме върху проверка настройките на F-duct-а, както и на останалите системи в болида. Избрахме Виталий да кара без F-duct в първите 90 минути, за да направим живота му възможно най-лесен, тъй като не бе карал досега на това трасе.
– Колите бяха назад в подреждането днес. Това притеснява ли екипа?
– Роберт загуби по-голямата част от втората сесия заради теч в хидравликата и не можа да кара с нов комплект гуми супер софт. Накрая излезе за няколко тура колкото да провери автомобила. Що се отнася до Виталий, то той още учи пистата и търси най-добрите места за спиране, така че сме убедени, че има сериозен потенциал за развитие [през останалата част от уикенда]. Времената ни не изглеждаха фантастично в класиранията днес, но съм уверен, че утре ще сме в обичайната си форма.
– Трасето е преасфалтирано на места. Това оказа ли влияние?
– Пилотите въобще не се оплакваха от неравности днес. Знаем, че болидът ни се справя с подобни трудности доста добре, но сега изглежда, че няма грижи от такъв характер, както предишните две години.
– Днешните прекъсвания промениха ли утрешните планове?
– Всъщност не. Ограничената информация от днес подсказва, че меките гуми ще са по-бързи в квалификацията, така че просто ще опитаме да следваме нормалната си програма и да се подготвим максимално добре.