Развитието на Фиеста RS WRC от началото на сезона досега ще е решаващо за доброто представяне на Форд, смята техническият директор на тима Кристиан Лорио.
Автомобилът бе подобрен най-вече с оглед подобрение в скоростта на сериозната надморска височина в Мексико и резултатите бяха налице. Петер Солберг финишира трети, но Яри-Мати Латвала катастрофира.
Все пак темпото бе страхотно, а напредъкът – очевиден. Очаква се подобренията да окажат влияние и в други надпревари като Аржентина например, която започва утре.
– Наученото на тестовете ни помогна да разберем много неща за автомобила като цяло. Работехме по картите на двигателя за Мексико и вършейки това, придобихме по-широки познания за управлението му. Работата в този аспект определено ни е от полза – твърди Лорио. – Сега имаме по-дълга първа скорост и малко по-къса шеста. Първа почти не я използвахме. Скоростната кутия е шестстепенна, а на чакъл всъщност се караше само на пет предавки. Знаехме и установихме, че това е чудесна стъпка напред, а това ни дава увереност.
Лорио е убеден също така, че проблемът с прекъсването на мотора, сполетял някои от Фиести-те по време на рали Португалия, е оправен. Смята се, че грижите са се дължали на поройния дъжд, белязал немалка част от надпреварата.
– Мислим, че открихме къде е проблемът, но няма да слагам тигана, докато рибата е още в морето и да ви кажа точно колко съм уверен. Вероятно се дължеше на водата. Малко се тревожим заради пресичанията на потоци в Аржентина, но го оправихме – допълни техническият шеф на Форд.