Начало Други Таркини: Титлата при конструкторите в WTCC е приоритет за тима на Хонда

Таркини: Титлата при конструкторите в WTCC е приоритет за тима на Хонда

18
0
Габриеле Таркини

Габриеле Таркини не е особено щастлив, когато го определят като доайена на WTCC. През 2014 г. обаче той ще навърши 52 години и ще кара 25-ти сезон в шампионат за спортни автомобили. Италианецът е един от най-успешните пилоти в WTCC със световна титла през 2009 г., три вицешампионски звания (2008, 2010 и 2013 г.), 19 победи, 17 полпозишъна. Предстои му втори сезон с отбора на Хонда и той споделя очакванията си преди началото на състезателната година.

– Определено ще е интересно. Новите технически правила рабъркаха картите. Всички започваме отначало и никой не е наясно какво ще се случи. Няма съмнение, че Ситроен ще имат полза от проведените в продължение на вече шест месеца тестове – не са решаващи за изпипване на настройките и издръжливостта. Нямат обаче база за сравнение по отношение на представянето, така че авансът им едва ли е толкова голям. Освен това са дебютанти в шампионата. Изключително професионален екип, свикнал да печели, но ще е нужно време за адаптация – като при всички останали. Ето защо съм уверен (в силите ни), тъй като през 2013-та открихме правилната сплав, точните отношения между японската и италианската части в отбора ни. Резултатът от това ще е едно силно, общо усилие, насочено към победата.

Автомобилите ще са нови спецификации.

– Повече мощност и скорост винаги правят един пилот щастлив! Не мисля, че новите автомобили ще са по-трудни за управление, тъй като са с по-съвременна аеродинамика и окачване, по-големи спирачки и т.н. Със сигурност ще са по-привлекателни и могат да привлекат нови фенове – преди мнозина твърдяха, че колите ни са прекалено близки до серийните модели. Смятам, че на пистата ще трябва да сме по-внимателни с контактите кола в кола, тъй като окачването е по-чупливо. И може би изпреварванията ще са по-сложни заради по-високата скорост и по-малките разстояние за спиране.

Хонда скоро ще започне тестове на новия си автомобил.

– Планът по принцип бе да започнем с хибриден Сивик. Накрая бе решено да се изчака, докато машината е напълно готова, тъй Хонда R&D и JAS Моторспорт притежават достатъчно умения и опит, за да направят конкурентоспособна кола. Нямам търпение за началото на тренировките, тъй като искам да допринеса в работата и техническото развитие.

Освен срещу Ситроен Хонда ще се бори още с Лада и подготвени RML автомобили през този сезон.

– С привличането на [Роб] Хъф Лада много ясно демонстрираха, че желанието им е да работят за спечелването на шампионата. Новите технически регулации ще им помогнат да компенсират слабите места на серийния си автомобил. И преди разполагаха с един от най-мощните мотори. Вече имат опит и двама топпилоти. На бас се хващам, че ще изненадат доста хора. Що се отнася до RML, то те са доказали способността си да печелят и без подкрепата на производител. Ще съм много изненадан, ако новият Круз не е на върха от самото начало.

Какви са амбициите на Габриеле Таркини за предстоящия сезон?

– Наясно съм, че се изправям срещу група силни опоненти – особено дриймтийма на Ситроен. Но все още съм сред най-бързите състезатели и се надявам да не съм… остарял прекалено по Коледа! Всъщност все още се чувствам доста млад и подготвен! Личната ми цел е да подобря миналогодишния си резултат, а това означава световна титла. Но приоритетът в тима ни отново ще е короната при конструкторите.