От Танак поведе с много силни първи две отсечки в рали Арктик Финландия, втори кръг от световния рали шампионат (WRC) за 2021 г. Естонецът бе най-бързи и при двете преминавания на Сариоярви, второто от които бе по-тъмно и на фарове. Състезателната дистанция от 31,05 км е най-дългата от всички в надпреварата.
🏁 O/A after SS2/ End Day One
1. 🇪🇪 #Tanak
2. 🇮🇪 #Breen +16.2
3. 🇫🇮 Rovanpera +20.4
4. 🇧🇪 #Neuville +29.8
5. 🇬🇧 Evans +32.0
6. 🇫🇮 Suninen +34.5
7. 🇯🇵 Katsuta +38.8
8. 🇫🇷 Ogier +22.7
9. 🇸🇪 #Solberg +45.9
10. 🇬🇧 Greensmith +1:05.8#HMSGOfficial #ArcticRallyFinland pic.twitter.com/wkj6XLKYjz— hmsgofficial (@HMSGOfficial) February 26, 2021
„Знаех, че ще е трудно за гумите, затова се постарах да карам внимателно и да ги пазя. Да кажем, че съм доволен, но е твърде рано и няма причина да се отнасям. Нещата се променяха през деня, което е типично за Финландия. Балансът на колата е наред, но винаги може да се подобри, така че има върху какво да се работи.“
„В момента водим, но позицията ни в стартовия ред бе различна и всичко може да се промени утре“, обясни Танак.
⏱️SS2 Sarriojärvi:
💭“I tried to be very nice to the tyres. In the end it was just handbrake.I tried to be as nice as possible, but it’s difficult, it’s just such a hard surface.”1⃣ TÄNAK 15:52.9
2⃣ Rovanperä +9.8
3⃣ Breen +12.6
4⃣ Solberg +14.8#ArcticRallyFinland #WRC #goOtt pic.twitter.com/X43xn0sS6J— Ott Tänak (@OttTanak) February 26, 2021
В топ 4 се наредиха три Хюндая. Втори, на 16,2 сек зад Танак бе Крейг Брийн, а Тиери Нювил зае четвъртата позиция. Белгиецът бе на 29,8 сек зад лидера и на 9,4 сек зад третия в подреждането Кале Рованпера. Младият финландец бе най-добре класираният пилот на Тойота. Елфин Еванс бе пети, на 32 секунди зад Танак. След него се нареди Теему Сунинен (М-Спорт) пред Такамото Кацута (+38,8), Себастиен Ожие (+22,7), Оливър Солберг (+45,9), Гас Грийнсмит (+1:05.8 мин).
Брийн отбеляза, че е страхотно да се кара през заснежените гори по тъмно с 200 км/ч. Въпреки второто си място в общото подреждане той бе на мнение, че не се е възползвал достатъчно от добрата си стартова позиция. Оплака се и от поведението на автомобила си в последните 3-4 км на SS2.
Нювил изпробва сутринта лопатите, които организаторите задължиха всички екипажи да имат в колите си
Той бе един от неколцината, озовали се в снежни преспи по време на шейкдауна. Отсечките през деня преминаха без толкова вълнения.
This is why you carry the shovel in the car in #ArcticRallyFinland. #WRC@thierryneuville @MWydaeghe pic.twitter.com/4lyTS4FlPL
— Rallirinki / Teemu (@HartusvuoriWRC) February 26, 2021
„Доста бързо преминахме от сняг на чакъл. Сцеплението бе по-високо, както и износването на гумите. Първите шипове ги изгубих в шейкдауна, следобед също. Четвъртото място ни давам добра позиция за утре“, допълни белгиецът.
Според Еванс условията на трасето са се подобрявали с всеки преминал автомобил. Уелсецът бе на мнение, че се е справил прилично, предвид позицията си в стартовия ред.
„Много сме назад, така че стартът не бе идеален“, коментира Ожие. „Вероятно щеше да е по-добре, ако температурата бе по-ниска. За съжаление точно сега се оказа първата положителна стойност тази зима! Въпреки това трябва да опитаме утре и да видим какво е възможно.“
🎙️ „We are very far so it’s not an ideal start. With cold temperatures it would probably have been better, unfortunately it turned out to be the 1st positive temperature day of the winter here! We still have to give it a try tomorrow and see what’s possible.“ #ArcticRallyFinland pic.twitter.com/c0q46VcjSc
— Sébastien Ogier (@SebOgier) February 26, 2021