От Танак поведе в рали Монте Карло след първите две отсечки от надпреварата, която е първи кръг от световния рали шампионат (WRC) за 2021 г. Теему Сунинен катастрофира тежко в първата от тях. Пилотът на М-Спорт и навигаторът му Мико Маркула са невредими след преобръщането и падането в близко дере. Автомобилът обаче е твърде повреден и той няма да може да продължи надпреварата.
„Всичко вървеше добре, чувствах се чудесно в колата. На влизане в завоя изтървах траекторията, докоснах склона и от там излетяхме от пътя. Жалко, тъй като автомобилът бе наистина бърз“, каза разочарованият Сунинен.
❌ Out on SS1… and very disappointed. It’s a shame the season started like this. I lost the line, hit a bank, rolled the Fiesta, and went out down a ditch. Luckily we are ok but unfortunately the car is not. Feel sorry for the team.
— Teemu Suninen Racing (@TeemuSuninenRac) January 21, 2021
Танак бе най-бърз и в двете отсечки, но авансът му е само 3,3 сек. Той сподели, че началото на надпреварата е преминало нормално за него, макар че също имаше момент, в който се изпързаля на мокрия асфалт
„Втората дистанция имаше повече кални места, беше доста сериозно предизвикателство с много изненади. Колата обаче е по-стабилна в сравнение с миналата година, което е положително. Гумите на Пирели пък имаха повече сцепление на мокра настилка. Все още трябва да учим поведението им“, обясни естонецът.
#WRC
🏁 O/A after SS21. 🇪🇪 #Tanak 🥇
2. 🇫🇮 Rovanpera +3.3
3. 🇬🇧 Evans +8.5
4. 🇧🇪 #Neuville +16.0 🔺
5. 🇫🇷 Ogier +16.9
6. 🇪🇸 #Sordo +42.7
7. 🇫🇷 #Loubet +1:07.8 🔺
8. 🇬🇧 Greensmith +1:30.0
9. 🇯🇵 Katsuta +1:39.4#HMSGOfficial #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/wnQrrRc2OA— hmsgofficial (@HMSGOfficial) January 21, 2021
Втори и трети – съответно на 3,3 и 8,5 сек – след началните две отсечки са пилотите на Тойота Кале Рованпера и Елфин Еванс. Младият финландец коментира, че като за първо каране на мокър асфалт с новите гуми на Пирели е имал прилично представяне.
„Втората дистанция бе далеч по-сложна заради леда, но темпото бе доста добро. Дори останах малко изненадан от скоростта, защото нямах усещането, че вървя кой знае колко бързо, нито натисках особено. Но поведението на колата бе чудесно“, допълни Рованпера.
Еванс се изпързаля на същото място, където се преобърна Сунинен
„Сцеплението се променяше непрекъснато. На всичкото отгоре имаше забавяне старта на втората отсечка и тръгнахме със студени гуми. Веднага след потеглянето влязохме в тесен заледен участък и нямаше как и да ги загреем. Но преминахме…“, каза той.
Thur: they were difficult opening stages with lots of surface changes and grip changing all the time, very tricky. The rhythm was difficult, especially the second one, where we started with cold tyres because of a delay. It was really hard to get them warmed up. #EE33 @TGR_WRC pic.twitter.com/S5OAz34S1H
— Elfyn Evans (@ElfynEvans) January 21, 2021
Тиери Нювил започна работа с новия си навигатор Мартин Видеге. Той каза, че първите им отсечки като екипаж са преминали сравнително добре.
„Всичко е сравнително ново за Мартин, така че трябва да сме доволни. Не знаехме какво да очакваме, но нещата се напаснаха. Има някои неща, които можем да подобрим в комуникацията си, досега той върши добра работа“, сподели белгиецът.
Нювил е четвърти в подреждането, на 16 секунди зад Танак. Пети е Себастиен Ожие – на 16,9 сек. Седемкратният световен шампион започна ралито много предпазливо, тъй като и той няма опит с гумите на Пирели. След това имаше проблем и със спирачките, което допълнително го затрудни.
View this post on Instagram