От Танак спечели първа етапна победа в кариерата си на асфалт в световния шампионат в рали Германия и веднага след това бе най-бърз в още една отсечка. Състезанието обаче не приключи добре за естонския пилот, след като при второто преминаване на прочутата Панцерплате той се удари и откъсна колело от колата си.
Състезателят се върна в надпреварата в неделя и отново демонстрира страхотна скорост със своя Форд Фиеста WRC с две четвърти времена в Дронтал 1 и 2. Отборът обаче реши да го изтегли от ралито след финалния сервиз по тактически причини.
– Доволен съм от скоростта, която показахме през миналия уикенд. Взехме първите си успехи в отсечки на асфалт, но съм разочарован заради удара. Да, много се стараех и исках да се представя добре, но положението е такова. Поне времената ни бяха добри и се налага за момента да се задоволя с това. В момента се чувствам чудесно с колата на асфалт. Следващото състезание на такава настилка е Франция, където спечелих с Фиеста S2000 миналия сезон, така че дано там се справим – коментира Танак.
Съекипникът му в М-Спорт Евгени Новиков нямаше никакъв късмет в Германия. Руснакът бе с нов навигатор за това рали – Никола Клингер, тъй като Денис Жироде се възстановява от операция заради контузия на гърба, причинена от твърде тежко приземяване при скок във Финландия в началото на месеца. Още в първата отсечка обаче 21-годишният пилот излетя от трасето и от Форд-а му се откъсна колело. Върна се в събота според условията на Рали2, но така и не можа да стигне до финала, след като в неделя сутринта повреда на диференциал го спря.
– Не беше най-доброто ни рали, но въпреки всичко продължихме да се борим. Натрупахме ценен опит по отсечките, научихме как да настройваме автомобила си – не идеално, но все е нещо. Сега гледаме напред към следващия старт, където се надяваме да се върнем в борбата – обясни Новиков.